Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort problemer!

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 3 år gammel Acer Aspire 5920. Når jeg spilte av en film slo plutselig laptopen seg av og det kom opp følgende

BLUESCREEN

Idag slo jeg på maskinen for å prøve å installere de nyeste driverne til skjermkortet, men før jeg fikk gjort dette frøs PC'en. Når jeg starter maskinen nå kommer det opp en stripe midt på skjermen som fader til svart etterhvert. Skjer igjenting. Prøvde å koble til en ekstern skjerm, men den fikk ingen kontakt. Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Kan ikke ver varme som er problemet? har du gjor vifta ren noen gang? Sett støvsugeren på der vift3en blåser lufta ut :) Lover deg at det kommer en del støv da.

Viss det er varmen som gjør at den slår seg av er det pga å ikke ødelegge delene i pcen :)

Lenke til kommentar

Har skrudd opp bak og tatt bort det støvet som var der, men når jeg slår på laptopen igjen starter den og gå, den jobber normalt. Men kommer ikke noe skrift eller noen ting opp, bare en strek som fader bort etter litt.

Googlet det som sto på technical information: "nvlddmkm.sys...", og fant ut at man kunne starte maskinen i safe mode og installere den nyeste driveren på skjermkortet og da funket det for endel. Men jeg ikke får jo startet maskinen i safe mode. Kommer ikke inn på som helst. Noen som har vært borti lignene?

Lenke til kommentar

Lurte på en ting til:

Hvilke rettigheter har jeg for reklamasjon osv etter 3 år? Kan jeg få fikset PC'en gratis der jeg kjøpte den fra, eller fabrikanten (Acer)? Hvis ikke, hvor dyrt kommer dette på?

Har endel filer som hadde vært kjekt å fått hentet ut fra PCen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...