haavi88 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) hei bestilte i slutten av desember en ny pc i deler via komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620029 jeg satte sammen pc'n og alt gikk som det skulle men opplevde av og til at maskinen krasjet og bildet ble stående samt mus og tastatur sluttet å lyse. mus lyste kun når jeg trykket på den. jeg rebootet pc'n og så gikk alt som det skulle igjen. neste dag skulle jeg ta det med ro bak pc'n hele dagen, noe som endte opp som et stort irritasjonsmoment da skjermen forblir svart etter jeg starter maskinen og tastatur og mus virker som at det ikke får strøm. jeg har forsikret meg om at alt av ledninger sitter korrekt og at de sitter ordentlig i inntaket på CPUen. har veldig mye dårlige erfaringer med komplett og har måttet ta saker gjennom forbrukerrådet da dette er den eneste måten det er mulig å komme til enighet med de på. håper noen her kan gi meg noen tips til hva det kan være. kan det være strømforsyningen til pc'n? håper noen av dere kan hjelpe så jeg har litt informasjon å komme med når jeg tar nok en prat med komplett angående mangel på vare. ps. har du problemer med pc kjøpt fra komplett. ikke la deg herse med dersom du vet du selv har rett. de har en tendens til å legge all skyld på kunden. Endret 1. januar 2011 av haavi88 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Aldri hatt dårlig erfarinmg med Komplett. Heller ikke hvis det har vært feil med deler. min erfaring er at Komplett er en av de beste til å håndtere berettigete reklamasjoner Men siden du har en egenmontert maskin baseert på deler (plukket deler selv?) er det mest sannsynlig at problemet ligger i feilmontering evt feil settinger i BIOS. I slike tilfeller pleier forumbrukere å anbefale å demontere alt og montere minimalt med deler utenfor kabinettet. Sjekk spesielt at det ikke er feil med pinner mot CPU og at RAM har riktig volt. Lenke til kommentar
haavi88 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Aldri hatt dårlig erfarinmg med Komplett. Heller ikke hvis det har vært feil med deler. min erfaring er at Komplett er en av de beste til å håndtere berettigete reklamasjoner Men siden du har en egenmontert maskin baseert på deler (plukket deler selv?) er det mest sannsynlig at problemet ligger i feilmontering evt feil settinger i BIOS. I slike tilfeller pleier forumbrukere å anbefale å demontere alt og montere minimalt med deler utenfor kabinettet. Sjekk spesielt at det ikke er feil med pinner mot CPU og at RAM har riktig volt. sjekk linken jeg la ved ovenfor. dette er det komplett selv som har plukket. alt jeg har gjort er å sette det sammen. jeg vet at alt er montert riktig. da er du heldig som har sluppet alt brydderiet som jeg har vært igjennom. måtte sitte med en halvt fungerende pc i 6 måneder. saken måtte tas gjennom forbrukerrådet da de nektet på mangel av vare. syns det er en kvalm måte å behandle kunder på. uansett, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå