ehauger Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har også en idé der, jeg må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Da nærmer det seg fristen, folkens. kun noen få dager igjen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Da nærmer det seg fristen, folkens. kun noen få dager igjen. Og nå er det kun timer igjen. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ikke like mange bidrag denne måneden. Var oppgavene for vanskelige for folk eller er det bare det faktum at mai er en fryktelig hektisk måned? Jeg heller litt mot det siste. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Begge deler for min del, i tillegg til at jeg følte at jeg bare ille bli utkonkurrert Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg tenkte også at nei for noen vanskelige oppgaver dette var. Men satt meg ned å tenkte litt så så jeg hvor mange forskjellige tolkninger det kunne være på oppgavene. Så er vell mest kreativiteten og tankene som setter en stopper her. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg syntes det var veldig vanskelige oppgaver og slet veldig lenge med å finne på noe. Bildet mitt for "evig eies.." ble tatt 22. mai kl 21.56 Selv om man har 3 uker på seg gjelder det å vente i det lengste! Kudos til bareanton som la ut besvarelse først, "comuter camp love"-bildet hans fikk det til å løsne litt for meg og Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Det er jo et godt spørsmål, er oppgavene forvanskelige, eller er de passe vanskelige? Det jeg muligens kunne vært flinkere til, er å understreke at det er lov til å tolke oppgavene vidt. Se f.eks. Trondsters mai bidrag. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er jo et godt spørsmål, er oppgavene forvanskelige, eller er de passe vanskelige? Jeg synes ikke de er for vanskelige. Det finnes jo ikke noe fasitsvar, dermed er det egentlig bare egne sperrer som begrenser hva man kan svare med. Det var det som var vanskelig for meg, i hvert fall. Det gjelder å få satt igang noen tanker, og det kan være vanskelig. Men der ligger jo en del av utfordringen også. Det jeg muligens kunne vært flinkere til, er å understreke at det er lov til å tolke oppgavene vidt. Se f.eks. Trondsters mai bidrag. I pkt 4 i reglene står det "Du står fritt i tolkningen av oppgaven." Jeg synes det er tydelig nok. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Synes at oppgavene denne måneden var vanskeligere enn tidligere, men jeg synes at det er helt greit. Denne måneden var det rett og slett for få som var med. Jeg tror at det har vært for liten reklame for utfordringen, mai er en aktiv utemåned, så folk bruker ikke så mye tid på nett, men hadde det vært en liten link på forsiden av akam eller tilsvarende, så hadde nok flere fått det med seg. Det er fort gjort å glemme å levere i en travel hverdag... Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) For min del hadde jeg vanskelig for å komme opp med noe jeg syntes passet til oppgavene. Hint: Finn noen heeelt andre oppgaver for juni Kanskje f.eks. en oppgave som utfordrer til fuglebilder? Er masse reir og mate-aktivitet for tiden hvertfall. Endret 25. mai 2011 av Sjulimann Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 "Som man reder så ligger man"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 "Som man reder så ligger man"? Den var jo ikke dum. Men den hører vel strengt tatt til mai? Fugleungene er vel allerede klekket ... Noe fuglerelatert bør vel være mulig å fikse. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hva med "Flaks!", "Flo og fjæring" eller kanskje bare "Eggende"? 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ha med noe fra sjø, og sjøliv! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er det ikke på tide med en nonfigurativ oppgave snart. For eksempel nonfigurativ naturbilde. Det tror jeg hadde tvinget mange til å tenke litt nytt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Er det ikke på tide med en nonfigurativ oppgave snart. For eksempel nonfigurativ naturbilde. Det tror jeg hadde tvinget mange til å tenke litt nytt. Nå er det egentlig ikke slik månedens utfordring virker. Oppgavene skal bare være knagger som vi kan henge våre ideer på. Så hvis du har lyst å besvare oppgavene med non-figurative bilder; så er det helt fint. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg må si jeg er stor fan av åpne oppgaver som kan tolkes på flere måter, det får frem kreativiteten i folk og jeg tror det åpner for at flere leverer bidrag, og at det kommer bidrag som ikke blir så like. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Tar det som en utfordring å tolke selv snevre oppgaver, jeg. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Tar det som en utfordring å tolke selv snevre oppgaver, jeg. Ja det har vi sett, og satt pris på :-) Veldig bra. Ikke alle er så kreative som deg, skal sies. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg