Gå til innhold

* Ny Kontorstol *

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter ny kontorstol. Da denne Gamle sliteren er klar for utbytting. Vil bruke maks 1000kr på en. Ønsker en stol som det er litt bredde på. Armlen og en høy og solid rygg på. Jysk er uaktuelt. Har hatt en lignende stol... Knirking...Du lener deg tilbake og bare venter på at den skal knekke :p

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg skal og kjøpe meg en ny kontorstol i løpet av neste uke. Har også dårlig erfaring med Jysk sine billige stoler og impulskjøp eg har falt for opp igjennom årene. Har sjekket utvalget på flere steder, Jysk, Bohus, Møbelringen, Living, Skeidar og IKEA og ser at gjengangeren er lave rygger på stolene. Eg, som du, er på jakt etter en god stol med høy rygg. Kom da over denne hos IKEA: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100

Koster noe mer, men ikke mye. En kollega har den og skryter veldig av den. Har funnet ut at skal man ha høy rygg så må man legge ekstra grunker i det.

På en annen side så prøvde eg en slik i går(før eg så prislappen): http://www.staplesbutikken.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=371284&loc=subgroup

Ble betatt med en gang, men er usikker på om eg tar meg råd til det nå(nye hvitevarer og ny seng er ikke billig).

Lenke til kommentar

Jeg har den nevnte IKEA Markus, og er ikke fornøyd, den er alt for stor, rett og slett.

Den har ikke regulerbare armlener, den begynner å knirke etter en stund, føles ustabil (min er fra 2008).

Sitteputa i skinn er heller ikke behagelig, blir fort klamt.

På IKEA ville jeg tittet på Volmar, dette virker mer som en ordentlig kontorstol.

~ Mortis

Lenke til kommentar
Men apropos Jysk.

Så denne til 275kr; http://www.jysk.no/120/122/3620022/a/catalog

Er det verdt et forsøk?

Eg hadde aldri kjøpt den der(igjen). Eg ser ikke hele konstruksjonen på den linken, men den ligner veldig på et tidligere impulskjøp fra Møbelringen, om eg ikke husker for feil. Problemet med den er at hele belastningen fra ryggpartiet går ned i armlenene. Armlenene er festet med to skruer på hver side i selve sitteputa, og to skruer på hver side i selve ryggen. For en gjestestol eller på et barnerom fungerer den nok utmerket, men med for stor belastning på ryggen så vil armlenene knekke av. Og med mine beskjedne 100kg så tåler den rett og slett ikke belastningen. I tillegg synes eg at ryggen ser veldig lav ut, men eg husker ikke om det var et problem.

Lenke til kommentar
Jeg har den nevnte IKEA Markus, og er ikke fornøyd, den er alt for stor, rett og slett.

Den har ikke regulerbare armlener, den begynner å knirke etter en stund, føles ustabil (min er fra 2008).

Sitteputa i skinn er heller ikke behagelig, blir fort klamt.

Flott. Da blir jo utvalget mindre :cry::whistle:

Det høres kanskje ut som om eg kupper tråden her nå. Beklager dette :p

På IKEA ville jeg tittet på Volmar, dette virker mer som en ordentlig kontorstol.

Til mitt bruk ser den ikke ut til å ha nakkestøtte. Er det en ting EG skal ha på neste stol så er det høy og god rygg og nakekstøtte. Begynner nesten å falle tilbake på stolen eg linket til tidligere fra Staples. Bare synd prisen viker såpass mye... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, men prinsippet ved konstruksjonen ser ut til å være veldig lik.

Ja, i grunnen. Mener å ha prøvd en slik hos en kompis for et par årsiden. Mener å digge den da. Har nå en eldgammel støgg SAVO stol med ødelagde hjul...

Lenke til kommentar

Har noe lignende som denne: http://www.witre.no/kontorstol-eden_MOD72450258.html bare med stofftrekk. Denne har jeg fått fra fadern som fikk den fra jobben, ser prisen er helt ute på jordet i ditt perspektiv, men slike stoler er bare konge! Robuste, gode og du hører ikke en lyd fra dem. Har kanskje fått 70 ingame tima i jule i hvertfall og stolen har vært like god som vanlig :p

For å få armlen+ordntlig rygg+justbare armelener/rygg/høyde/sete må du opp på prislappen tror jeg. Håper ikke jeg ble for offtopic :/ Prøvde bare å gi tips ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...