mebeemo Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hei! Vet ikke hvor jeg skal legge denne problemstillingen hen, så satser på her. Som student i utlandet er det sjeldent jeg er mine gamle venner. Nyttårsaften er dog en klassiker, og i går var ingen unntak. Det er ikke snakk om en vill fest, kun 10 pers. i stua mi med litt musikk fra anlegget. Jeg bor da i rekkehus. Til venstre er nabo som nettopp har flyttet inn (1 mnd), mens den andre siden er nabo som har vært der lengre enn oss. I de 5 årene vi har bodd her har ingen klagd på høy støy av noen slag, men i går skjedde det. Jeg stiller meg uforståelig til oppførselen til min nabo, og håper dere kan lese historien og fortelle hva dere syntes! Som sagt, 10 personer i stuen. Ingenting vilt, og suben står på 1 da anlegget er ganske kraftig. Musikken er på normalt volum, i den forstand at man kan ha en normal samtale uten å måtte anstrenge seg nevneverdig. Klokken 21.00 ringer nabo til venstre og klager over støyen. Aldri hadde jeg møtt henne før, så prøvde å presentere meg, og tok frem hånda. Det var ikke aktuelt. Hun hadde skjelt kompisen min som hadde åpnet døra, og fortalte meg videre at støyen var for høy. Altså, det er studenter i en ferie, fredag den 31. Desember. Så mange argumenter hadde jeg, men jeg godtok at vi skulle stille ned en viss grad. Når jeg tenker over det, så gav hun ingen grunnlag til hvorfor musikken måtte ned. Hadde det vært et sykt barn, jobb eller noe, så selvfølgelig hadde vi tatt det i betraktning. Men det var bare en sint fjes, noe som funker dårlig for meg. Også var det snev av fyrverkeri i hagen hennes, ergo hun skulle ikke sove med det første... Etter å ha senket volumet til et punkt jeg syntes var greit, fortsatte vi som før. Ikke hørte vi fra henne, så vi tenkte alt var i orden. Men det var litt kjipt å måtte hele tiden tenke på at volumet ikke måtte stige, da meningen er at jeg skal ha det morro med vennene mine. Klokken 01. kommer hun igjen. Jeg begynner å bli småbrisen, og ber en av mine edru kompiser gå ned for å ordne opp. Han møtte også denne hissige damen, som igjen klagde på høy volum. Han forklarte seg at nå som klokken nærmer seg sent, så skjønner han poenget. Hun topper det hele med å kalle meg feig for ikke å tørre å komme ned selv. Jeg ville bare være respektabel nok og ikke møte opp full. Det hele ender opp med at festen mister stemningen og folk drar hjem. Rett og slett ødela hun feiringen for oss. Jeg er ikke ute etter sympati, jeg vil bare høre hva dere syntes? Skal jeg stikke innom, prøve å skvære opp? Eller har jeg bare med en gretten nabo å gjøre? Skal nevnes at de andre naboene har 4 småbarn, og har aldri klaga på vårt volum. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg ville knakket på døren til den naboen (forutsatt helst at du fortsatt skal bo der) og bedt om en prat. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg hadde blitt mektig provosert. Hadde jeg vært deg hadde jeg systematisk snakket med alle de andre naboene og fått de mot hun. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ingen vits i å gjøre saken verre. Gjør det enkleste og snakk med den du "lurer" på! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Bare å ignorere sånne hespetre så godt det lar seg gjøre. Særlig i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Ser bare en løsning her; sett fyr på huset hennes. Neida, bare tuller, eller gjør jeg? Tror det bare er å ignorere henne... EDIT: Kanskje ikke så lurt å brenne ned huset hennes vist dere bor i rekkehus. Hadde sikkert utgjort en liten risiko for ditt eget og da Endret 1. januar 2011 av Absolut Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Ring Hells angels, de fikser sikkert den saken her.. Edit: du burde bare la det vere, eller slå av en liten prat med ho. Da kommer dere kansje fram til noe. Endret 1. januar 2011 av HeadhunterZ Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Nyttårsaften, en fin dag å leke med farlige saker, nærme hus og personer man (mis)liker. Lett å skade andre, eller sette et batteri mot et hus. If you catch my "drift". Men fra spøk til revolver, det er vel best å snakke med henne, hun kan vel ikke anmelde dere hvis det ikke var for sent, eller for høyt? Lenke til kommentar
Baki Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Noen som vet hvor det blei av neglklipperen min? 3 Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hadde banket på døren hennes og snakket med henne og forklart deg. Bedre å prøve å få til en hyggelig tone en annen gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå