Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Haf X eller R3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og om du er avhengig av god kjøling eller ikke. Cooler master HAF serien når det gjelder kjøling = :new_woot:

Er jo gamer kabinett da, så ser mye mer aggressivt ut enn Black Pearl R3. R3 er mer enn allrounder som kan brukes vel så godt til familie PC og til gamere. Kan jo også bare montere et par vifter der om kjølinga blir for svak om du skal ha masse high-end.

Utseendet til Black Pearl R3 da.. :love:

Hadde vært fint om du hadde spesifisert kravet/behovet/bruket ditt av kabinettene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I tilegg til det så er cooler master et av de beste når det kommer til stille kabinetter rett ut av esken.

Jeg er i allefall storfornøyd med mitt 932 som er forrige genrasjon.

Nå tør jeg påstå at r3 har et lavere støynivå "ut av esken" enn muligens samtlige Cooler master kabinetter. Du har også muligheten til 4stk 14cm vifter og 3stk 12cm vifter. Kan ikke skjønne hva man skal med noe i nærheten av så mye kjøling.

Lenke til kommentar

Da tror jeg nok det er komponentene dine som bråker mer og ikke kabinettet. Det er jo støydempet og de to medfølgende viftene i r3 er meget meget stille på lav rpm.

Jeg kan sikkert ta feil, men jeg ser virkelig ikke hvordan r3 skal bråke mer :cool:

• Liker 2
Lenke til kommentar

I tilegg til det så er cooler master et av de beste når det kommer til stille kabinetter rett ut av esken.

Nå tør jeg påstå at r3 har et lavere støynivå "ut av esken" enn muligens samtlige Cooler master kabinetter. Du har også muligheten til 4stk 14cm vifter og 3stk 12cm vifter. Kan ikke skjønne hva man skal med noe i nærheten av så mye kjøling.

I tilegg har r3 dårlige muligheter for og legge kablene ryddig, det er vanskelig og installere hardwaren fordi det er et slikt kabinett med plass akkurat til Hk og ikke noe mer også er det bare 2 stk 5.25¨ bays i kabinettet.

Den kjølingen i CM kabinettene er også veldig bra i de litt kraftigere oppsettene hvor det gjerne foregår noe overklokking i tilegg til at delene trenger god kjøling fra før.

Også kan det lett monteres vannkjøling elelr store kjøleribber uten at det blir alt for lite plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller, med andre ord: Ønsker du en PC som ser bra ut, gå for R3, ønsker du en som ikke ser bra ut, men har god kjøling, gå for HAF.

Mener du ja.

Ikke alle har same meninger som deg så om du mener det er stygt eller ikke har ikke noe og si. Og burde ikke være en faktor når han kjøper kabinettet.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

I tilegg har r3 dårlige muligheter for og legge kablene ryddig, det er vanskelig og installere hardwaren fordi det er et slikt kabinett med plass akkurat til Hk og ikke noe mer også er det bare 2 stk 5.25¨ bays i kabinettet.

Den kjølingen i CM kabinettene er også veldig bra i de litt kraftigere oppsettene hvor det gjerne foregår noe overklokking i tilegg til at delene trenger god kjøling fra før.

Også kan det lett monteres vannkjøling elelr store kjøleribber uten at det blir alt for lite plass.

Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av r3 desverre.

Lenke til kommentar

Hva mener du at ikke stemmer da?

Btw skrev feil på det med hovedkortet har en kompis som eier dette kabinettet. Og jeg husker bare at det var dårlige muligheter i kabinettet for og skjule kabler skikkelig.

Men husket feil der med monteringen av hket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...