minim Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Jeg har pr. i dag en pc bestående av følgende hardware; -Intel core 2 duo 2.2Ghz -4Gb DDR ram -MSI 975 PE hovedkort -60gb SSD til os+spill -2x ATI 3870 i crossfire -1000w strømforsyning -10/5mbit linje fra NGT Med dette oppsettet har jeg problemer med at det hakker og til tider går veldig tregt i Project Entropia selv på "medium" innstillinger. Hva er den smarteste og rimligste investeringen jeg kan gjøre for å få spillt dette spillet på "Very High"? Hva er det som er flaskehalsen i oppsettet mitt slik som det står i dag? Det er mulig jeg husker litt feil ang. cpu, men jeg har pcen på en annen kant av landet akkurat nå så det er litt vanskelig å få sjekket det Krav hentet fra entropia nettsiden. https://support.planetcalypso.com/ics/support/default.asp?deptID=15086 Very High Settings Internet Connection: ADSL or better Operating System: Windows XP, Windows Vista or Windows 7 Computer Processor: Intel I7 / AMD Phenom II Computer Memory: 4096 MB RAM or more Graphics Card (with latest drivers): NVIDIA GeForce 285 / ATI Radeon 4870 or better DirectX: Version 9.0c or later Sound Device: Direct X compatible sound device Screen Resolution: 1024 x 768 pixels Hard Drive Space: 10 GB of free space High Settings Internet Connection: ADSL or better Operating System: Windows XP, Windows Vista or Windows 7 Computer Processor: Intel Core duo or AMD Athlon 64 X2 Series or better Computer Memory: 2048 MB RAM or more Graphics Card (with latest drivers): NVIDIA GeForce 8800 Series or better / ATI Radeon 2900 series or better. DirectX: Version 9.0c or later Sound Device: Direct X compatible sound device Screen Resolution: 1024 x 768 pixels Hard Drive Space: 10 GB of free space Medium Settings These requirements should be considered the minimum system requirements for Entropia Universe: Internet Connection: ADSL or better Operating System: Windows XP, Windows Vista or Windows 7 Computer Processor: Intel Pentium 4 2.8g hz or AMD Athlon 64 Series or better Computer Memory: 2048 MB RAM or more Graphics Card (with latest drivers): NVIDIA GeForce 7800 Series or better / ATI Radeon 1900 series or better. DirectX: Version 9.0c or later Sound Device: Direct X compatible sound device Screen Resolution: 1024 x 768 pixels Hard Drive Space: 10 GB of free space Endret 1. januar 2011 av minim Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Sånn i farta antar jeg at den beste ytelseøkningen kan du få ved å gå direkte til en ny pc : Enten den nye Intel Cpu'en eller Amd Phenom II X6 Minnemessig hadde jeg gått for ca 8Gb (se Hardware sin siste ram test på forsiden). Når det gjelder skjermkortet bør du tenke på enten Nvidia 560/570 eller Amd 6950 / 6970 Om du kun har SSD + en gammel HD hadde jeg selv oppgradert med en nyere og kjappere HD. Hovedkort : Du har mye å velge mellom, men jeg personlig hadde styrt unna Msi hovedkort. Operativsystem : Windows 7. Flaskehalsen i systemet ditt er : 1 ) Cpu. 2 ) skjermkort. 3 ) Minne (Hastighet). Endret 1. januar 2011 av Malvado Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Sånn i farta antar jeg at den beste ytelseøkningen kan du få ved å gå direkte til en ny pc : Enten den nye Intel Cpu'en eller Amd Phenom II X6 Minnemessig hadde jeg gått for ca 8Gb (se Hardware sin siste ram test på forsiden). Når det gjelder skjermkortet bør du tenke på enten Nvidia 560/570 eller Amd 6950 / 6970 Om du kun har SSD + en gammel HD hadde jeg selv oppgradert med en nyere og kjappere HD. Hovedkort : Du har mye å velge mellom, men jeg personlig hadde styrt unna Msi hovedkort. Operativsystem : Windows 7. Flaskehalsen i systemet ditt er : 1 ) Cpu. 2 ) skjermkort. 3 ) Minne (Hastighet). Vil det ha lite eller ingen betydning om jeg bare oppgraderer skjermkortet i første omgang? Et annet spørsmål. Kan jeg bruke den gamle rammen min opp igjen og kjøpe nytt hk+cpu (sandy bridge) i første omgang for så å ta ram+skjermkort senere? Regner med at ddr2 og 3 har ulik sokkel, men det skader ikke å spørre. Edit; har sånn ca. 4k til det bruket i første omgang.. Endret 20. januar 2011 av minim Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Når det gjelder minnet så er det vel DDR2 minne, dette kan du desverre ikke bruke ved oppgraderingen til ny pc (men minneprisene er relativt lave nå og du får ca 4Gb for 500kr). Du kan jo selvsagt kjøre på og oppgradere først skjermkortet , litt avhengig av om du kommer til å spille på flere skjermer samtidlig eller ikke så kan du jo vurdere et Amd 6950 eller 6970 om du har budsjett til det, eller et 6850 som er billigere (men ikke like kvast). Om du foretrekker Nvidia så har de også en del gode skjermkort som kan benyttes , det nyeste med relativ bra ytelse i de fleste spill og som har en ok pris er 570 ønsker du noe langt billigere er vel nvidia 460 kort noe å vurdere. Felles for alle disse kortene er nok litt høyt støynivå så om du ønsker lavt støy må du velge et som har en god kjøler og ikke den som kommer direkte fra Nvidia / Amd. Personlig så er det nok en fornuftig ting å kjøpe først et skjermkort nå og så senere til sommeren oppgradere resten av systemet når Amd's cpu kommer og vi vet hvordan den yter / pris. Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Når det gjelder minnet så er det vel DDR2 minne, dette kan du desverre ikke bruke ved oppgraderingen til ny pc (men minneprisene er relativt lave nå og du får ca 4Gb for 500kr). Du kan jo selvsagt kjøre på og oppgradere først skjermkortet , litt avhengig av om du kommer til å spille på flere skjermer samtidlig eller ikke så kan du jo vurdere et Amd 6950 eller 6970 om du har budsjett til det, eller et 6850 som er billigere (men ikke like kvast). Om du foretrekker Nvidia så har de også en del gode skjermkort som kan benyttes , det nyeste med relativ bra ytelse i de fleste spill og som har en ok pris er 570 ønsker du noe langt billigere er vel nvidia 460 kort noe å vurdere. Felles for alle disse kortene er nok litt høyt støynivå så om du ønsker lavt støy må du velge et som har en god kjøler og ikke den som kommer direkte fra Nvidia / Amd. Personlig så er det nok en fornuftig ting å kjøpe først et skjermkort nå og så senere til sommeren oppgradere resten av systemet når Amd's cpu kommer og vi vet hvordan den yter / pris. Ok. Regnet forsåvidt med det Blir egentlig aldri klok på dette skjermkort valget. Det er så mange muligheter og fallgruver å gå i at jeg klarer aldri å bestemme meg. Har lest litt rundt på Tomshardware skjermkort guide og de anbefaler 2x6870 kort i crossfire som beste investering. Jeg er imidlertid ikke så veldig godt fornøyd med crossfire løsningen jeg har i dag. Project entropica (spillet) avsluttes brått og gir meg ATI feilmeldinger så det griner etter når jeg har aktivert crossfire så nå spiller jeg bare med det ene kortet aktivert (har prøvd utallige drivere).. SLi til Nvidia er jo også vurdert men etter å ha lest litt innpå her så ser det ikke ut til å være knirkefritt det heller. Da er det vel muligens bare GTX580 eller Radeon5970 som står igjen om man skal kjøre single-kort løsninger med litt kraft? Jeg kjører vannkjøling i et LianLi cube kabinett pr. i dag med 2stk 120x240 og 1stk 120x120 radiatorer og jeg øynet et lite håp om å få brukt vannkjøling på skjermkortet/ene. Det kan jo være at det er smart å ta skjermkortet først i og med at sandy bridge er rimelig nytt på markedet. Det skader vel heller ikke om AMD kommer med en konkurrent til intel slik at de kankje må pushe priser heller Edit: fant nettopp ut at HD6990 slippes ganske så snart. Kankje det er en ide å vente? Endret 20. januar 2011 av minim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå