MrAvionics Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hei. Er lei av de vanlige dvd-brennerene til pc. Finnes det ikke DVD-brenner som spiser dvd-en, slik som det er på wii konsollen Skal være til en stasjonær. Noen som vet? Edit: Endret tittel. Endret 19. januar 2011 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Nintendo Wii har ingen DVD brenner. Det du er på jakt etter heter slot-in. Eg vet dog ikke om dette er særlig utbredt lenger. Plextor hadde noen for noen år tilbake husker eg. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Vet jo at WII ikke har brenner Men nevnte WII for å forklare løsningen jeg tenkte på. Men takk for svar. slot-in Synd de ikke lager dem mer. Kan heller ikke finne det noen steder, og det er jo en GENIAL løsning synes jeg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 En av grunnene er at slot in ikke kan ta disse små platene som enkelte bruker for drivere som har vært populære å bruke ellers i verdenen. Til disse må du ha skuffe og var en av grunnene til at slot døde ut av markedet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ok. Men hvor ofte bruker man de små driver platene da ? Jeg kunne godt klart meg uten. Hvis jeg skal installere en driver på en liten plate, kunne jeg godt lastet den ned fra nettet Haha. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) En av grunnene er at slot in ikke kan ta disse små platene som enkelte bruker for drivere som har vært populære å bruke ellers i verdenen. Til disse må du ha skuffe og var en av grunnene til at slot døde ut av markedet. Vel, jeg klarte fint å bruke Mini CD i slot in-en på min tidligere Dell XPS M1530. Endret 6. januar 2011 av KongKake 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=166429&model=&salg= Det er jo en slot-in, men den passer vel bare på bærbare Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du får neppe tak i slot-in for stasjonære PC-er i Norge, men du kan alltids sjekke eBay. Evt. burde det være en smal sak å modifisere kabinettet litt for å sette inn en slot-in. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Hmm, finner ingen på ebay, kun til laptop. Men hvordan hadde eventuelt vært mulig å modifisere kabinettet for slot-in ? På et CM 690 II Advanced Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Man finner en effektiv måte få feste slot-in-drevet på, gjerne i kabinettet til et gammelt 5,25" drev. Deretter tar man et av brønndekslene og kutter til en åpning for slot-in-drevet. Endret 6. januar 2011 av KongKake Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Kabinettet til et 3,5" drev? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, altså et standard DVD-drev, sånn kjedelig type. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Er ikke det 5,25" da ? Men er ikke de fra laptop noen få cm kortere i bredden ? Da passer jo ikke den i et kabinett fra en kjedelig dvd brenner ? Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Selvfølgelig, mener 5,25". Går litt surr her på morgen. Med en drill og noe litt lange skruer så skal det nok gå greit å montere et slot-in-drev i et slikt kabinett. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Åja, hehe nå skjønte jeg det. Fant et gammelt cd-rom, Tok å fjernet alt unntatt metall kabinettet. Så fester jeg slot-in drevet i den og fester det hele til kabinettet Men nå kom jeg til å tenke på noe. I og med at slot-in ikke er like bred, vil det ikke da bli veldig stygt å se på ? vil jo bli en glipe på et par cm ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 http://www.digistor.com/Bezel-Kit-for-Single-Slimline-Blu-ray-DVD-Black-Bezel Det er jo en løsning Men noen som vet hvor man kan få tak i den billigere ? Og vil man merke veldig forksjell mellom lesehastigheten på slot-in og vanlig dvd ? Ser at den leser dvd med 8x og cd med 24x, er ikke det litt for sent ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det du linket til der er utelukkende kun ramma som monteres i en vanlig 5.25" slot hvor en vanlig DVD spiller ville ha vært montert. I ramma må man så montere en slim DVD spiller etter eget ønske. Hastigheten og funksjonalitet vil da være avhengig av den DVD spilleren du velger. Men det kommer som sagt i tillegg. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Det skjønte jeg jo. Men så litt på ps, og der leste den kjappeste slot-in dvd brenneren dvd med 8x og cd med 24x. Finner ingen slot-in hos komplett. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Hvor brede og høye er de helt nøyaktig ? Det står 12.8cm X 1.3cm, men er det helt nøyaktig ? Kan jeg kutte kabinettet til disse målene og at det passer helt perfekt ? Ser også at det står på PS: DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 5.25" x 1/6H (Slim Line) Hva menes med det ? Og angående skrive og lesehastighetene til denne dvd-brenneren, er det mye tregere enn en vanlig dvd-brenner ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå