AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hei! Holder på å utsette mensen med 21brettspiller, Microgynon. Skulle egentlig ta den siste pillen på mandag og ta en ukes pause, begynte istedet på nytt brett med en gang. Dessverre klarte jeg å glemme pillen i går, nyttårsaften, og tok derfor gårsdagens pille i dag, ca 13 timer etter det jeg pleier. Siden jeg utsetter den, er jeg vel fremdeles sikker mht graviditet? Kan selv velge når jeg vil slutte, og da tar jeg en ukes pause og får mensen. Spørsmålet mitt er om jeg nå kommer til å få mensen en gang i løpet av de neste dagene siden jeg glemte pillen. Eller kan jeg fremdeles utsette den hvis jeg bare fortsetter å ta pillene som vanlig? På forhånd takk, og godt nyttår Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva står det i pakningsvedlegget om glemt pille? Lenke til kommentar
Missen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) *Slett* Endret 1. januar 2011 av Missen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 "Dersom det er mindre enn 12 timer siden du skulle ha tatt tabletten, er ikke beskyttelsen mot graviditet redusert. Ta tabletten så snart du husker det, og ta neste tablett til vanlig tid." "Dersom det er mer enn 12 timer siden du skulle ha tatt tabletten, kan beskyttelsen mot graviditet være redusert. Jo flere glemte tabletter på rad, jo større er risikoen for at prevensjonseffekten er redusert. Det er spesielt stor fare for å bli gravid dersom du glemmer å ta tablettene på starten eller på slutten av brettet." Men greien er at jeg egentlig skal ha pillefri uke nå, men istedet utsetter jeg mensen ved at jeg begynte rett på et nytt brett uten opphold. Og man er visst beskyttet i den pillefrie uken. Derfor jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse dette Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Dersom du ønsker å utsette en blødning: "Du kan utsette bortfallsblødningen ved å begynne på neste brett Microgynon umiddelbart etter at du har fullført det påbegynte brettet, dvs. at du skal hoppe over det tablettfrie intervallet. Du kan fortsette på det nye brettet så lenge du ønsker inntil slutten på brettet. Slutt å ta tabletter når du ønsker å få blødning. Under bruk av det andre brettet kan du oppleve gjennombrudds- eller småblødninger. Begynn på neste brett etter det vanlige syv dagers tablettfrie intervallet." Dette står også, derfor jeg er usikker på hva som skjer nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå