Gå til innhold

Lav lyd med Z-5500? (LØST)


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg ett Z-5500 høytalersett, hvor jeg kun bruker det som 2:1 sett foreløpig, men jeg synes det ikke var noe særlig guff i det, hos svogeren min er det mye mer guff når han spiller med sitt 5500 anlegg, er det noe jeg kan ha gjort feil eller noe?

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd en annen lydkilde?

 

EDIT: Også tror jeg det er mange innstillinger på Z-5500 settet, så prøv å lek litt med de :)

 

 

Jepp, da fikk jeg det til, koplet høytalerne på bak utgangen og justerte på Surround da ble det høyere + at jeg kunne visst vri volumet mer når det var på fullt og fikk da opp boost i displayet.

Lenke til kommentar

Å bruke Z-5500 med boost anbefales ikke. Med mindre du ikke bryr deg om å sprenge det.

 

Det skal heller ikke være nødvendig å må bruke boost under "vanlig" spilling, da det allerede spiller utrolig høyt selv uten boost.

 

Hvis du bruker boost, og du ikke synes det er høyt nok, er det enten noe feil med innstillingene eller hørselen din :p

Lenke til kommentar

Å bruke Z-5500 med boost anbefales ikke. Med mindre du ikke bryr deg om å sprenge det.

 

Det skal heller ikke være nødvendig å må bruke boost under "vanlig" spilling, da det allerede spiller utrolig høyt selv uten boost.

 

Hvis du bruker boost, og du ikke synes det er høyt nok, er det enten noe feil med innstillingene eller hørselen din :p

 

 

Har du noen kilder anngående ikke å bruke Boost? hva er poenget med å lage noe man ikke kan bruke?

 

Er ikke noe galt med hørselen min nei, er bare vant med litt mer lyd (Sånn som flytter fjell ;) )

Lenke til kommentar

Hvordan har du koblet anlegget?

 

Har koblet 2 satelitter som bakhøytalere + subben, ellers er det den ene analoge kabelen med de 3 RCA pluggene Grønn, Sort og Rosa.

 

Du har koblet riktig fra lydkort, og du har skrudd opp lyden på selve PC'n?

 

Alt er koblet riktig ja og lyden på pc'n er fullt oppskrudd, men jeg har ett internt lydkort på mitt Asus PQ5-EM hovedkort

Lenke til kommentar

Hvordan har du koblet anlegget?

 

Har koblet 2 satelitter som bakhøytalere + subben, ellers er det den ene analoge kabelen med de 3 RCA pluggene Grønn, Sort og Rosa.

 

Du har koblet riktig fra lydkort, og du har skrudd opp lyden på selve PC'n?

 

Alt er koblet riktig ja og lyden på pc'n er fullt oppskrudd, men jeg har ett internt lydkort på mitt Asus PQ5-EM hovedkort

Og du har stilt så det er 5.1 lyd som kommer derfra?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ga faen i driveren fra Asus til det integrerte lydkortet og installerte en lyddriver fra Realtek sine sider, nå tørr jeg søren meg ikke prøve Boost funksjonen, for nå rister å buldrer det så når jeg spiller på fullt :)

 

Men skal det lukte litt sånn elektronikk lukt når jeg spiller på fullt?

Lenke til kommentar

Når du sier at du spiller på fullt, mener du da faktisk fullt?

 

Det er jo sinnsykt høyt, og for å være ærlig, det låter for jævlig.

 

Er ikke over på Boost om det var det du tenkte, men ja noen sanger på fullt høres ikke bra ut, men jeg justerer litt på høyttalerne i forhold til bassen så alt er ikke på fullt.

 

Når det gjelder Boost så tør jeg ikke bruke den nå etter at jeg har oppdatert driverne, fikk jo dobbel så høy lyd jo.

 

testet litt med denne videoen:

 

 

Det er jo helt sykt bra så det spiller til å være ett pc anlegg ;)

Lenke til kommentar

Med fare for å virke blond, hva er boost? Er det noe som er på Z-5500, eller noe på lydkortet ditt?

 

Har selv Z-5500, og har ikke sett noe til noe boost. Har prøvd å skru volumet på fullt, men uten lyd.

 

 

Om du skrur volumet på fullt og vrir 2 runder til skal det dukke opp Boost i displayet ditt, fra Boost 1 til 11, skal også kunne vris opp til Boost 22 om man holder inne Mute eller noe mens man vrir videre opp.

 

Bare til å søke på Z-5500 og Boost i Google så finner du ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...