Gå til innhold

Knust Skjerm på HD2, what to do.

Anbefalte innlegg

Høyttaleren er jo relativt grei å få i stand, sensoren er (vanligvis) heller ikke helt gæren. Angående tasten, så høres det nesten ut som om de tok en spansk en på for å slippe å gå tvers gjennom telefonen en gang til.

ESD er skummelt med tanke på senfeil. Dersom telefonen blir mer og mer generelt ustabil tilsynelatende uten grunn om noen måneder, kanskje så mye som et år eller mer, kan ESD fra denne servicen være årsaken, men det er så og si umulig å finne ut sikkert. Det kan også ha gått helt fint, men det er like umulig å si her og nå som når og hvordan en eventuell skade vil vises.

Hansker er visst bare påkrevd ved garantireparasjon, men det er mest for å unngå fingermerker på komponenter. ESD skal være i boks uansett! Uansett kan du jo stresse dem litt på det, hvis du føler for å være litt kranglete som "takk for god service".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått den igjen.

Er lyd i høyttaleren. av/på knapp er som sagt ikke god, men det får jeg leve med. virker som volum ned knappen er blitt bedre.

Men den avstandsensoren er jeg usikker på. Skjermen skrur seg ikke av når jeg tar den inntil øret. MEN, etter noen sekunder skrudde skjermen seg av faktisk, og slo seg på igjen når jeg tok telefonene vekk fra øret slik den skal. men dette fikk jeg til bare 2 ganger.. Noen ide?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget også att hvis jeg klemmer nederst på skjermen, litt hardt bare, så blir skjermen sakte men sikkert svart til bildet forsvinner helt. bildet kommer igjen ved å trykke på/av knappen.

Dette her er jo bare helt utrolig.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå har skjermen virkelig begynt å kødde. jeg skulle bruke den nå istad, og skjermen var død. klemte jeg på skjermen kom bildet frem i nintendo 8 bit farger. etter 4 forsøk med av/på ut/inn med batteri fungerer den igjen.

Å bruke denne mobilen her videre vet jeg rett å slett ikke om jeg tør, selv om de på mobilfiksern mot all formodning skulle klare å "fikse" dette.

Hva kan jeg egentlig kreve her? ny mobil? jeg skal innover på mandag!

frem med LG'en nok engang :hrm:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Du kan fint reparer dette selv, vis skaden er et uhell og du har forsikring eller garanti på moben så ville jeg brukt den. Men vis skaden er selvforskyldt så ny skjerm og touch screen litt under 500 spenn, og det skal være ganske simpelt å fikse dette selv. Vis du ikke har lyst til å gjøre dette selv så kan mobilbutikken.com fikse dette.

Et uhell er selvforskyldt. Det hjelper ikke å si "jamen, jeg mistet den, jeg kastet den ikke!". Eneste som dekker slike selvforskyldte uhell er "idiotforsikringer som hos elkjøp osv." Ellers ville jeg sett på å reparere dette selv som flere har nevnt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...