Gå til innhold

Knust Skjerm på HD2, what to do.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan fint reparer dette selv, vis skaden er et uhell og du har forsikring eller garanti på moben så ville jeg brukt den. Men vis skaden er selvforskyldt så ny skjerm og touch screen litt under 500 spenn, og det skal være ganske simpelt å fikse dette selv. Vis du ikke har lyst til å gjøre dette selv så kan mobilbutikken.com fikse dette.

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-hd2-display-22940p.html skjerm og touch screen.

Lenke til kommentar

Det er selvforskyldt, har ikke forsikring så dette må ut fra egen lomme.

Så det er greit å bytte dette selv? har bytta front deksel på N95'en jeg hadde, så jeg har da vært borti litt mobil skruing :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Litt annet å skru på HTC, men så og si samme greiene, litt vanskelig å forklare.

Hmm linket feil video, skal se om jeg finner den riktige.

var den riktige haha, men la opp en link til XDA forumet istde så kan du se der, jeg har bare byttet skjerm på touch pro, touch pro 2, hero og legend. Og det er noe forskjell fra moddel osv...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=701003

Endret av Trixz
Lenke til kommentar

Ser ut til att det er litt jobb, og når jeg leste dette:

if yours doesnt have a tmobile logo on it then you'll have to do some soldering (be careful, if you don't have soldering experience then take it to an electonics repair shop just to do the soldering because you can very easily ruin your new screen before it's even installed)

Så må man også lodde... :hrm:

og da vet jeg av erfaring att det er fort gjort å ødelegge noe, spesielt med slik som dette, der alt er knøtt lite.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå lest litt om mobilfiksern på nettet, og det er ikke akkurat betryggende lesning. jeg sendte jo min HD2 dit, etter tips fra bmx123. har nå ringt ringt de 2 ganger, en gang før helga, og en gang i dag, der de nå 2 ganger har sagt att telefonen skal sendes samme dag, uten att jeg har fått noe sporingsnummer som de lovet. De har nå hatt den i 2 uker.

Er disse fremdeles like useriøse som det jeg har lest meg frem til?

som f.eks her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=870135

Fikk plutselig kalde føtter her.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Gode spørsmål begge to. Faen, nå er jeg irritert på meg selv. men, det viktigste er att telefonen virker som den skal når jeg får den igjen.

Det er vel ingen gjeng med apekatter som sitter å skrur hos mobilfiksern? eller? får jeg tilbake en telefon som ikke virker ordentlig så drar jeg rett til Oslo.

om jeg får den igjen da :whistle:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre. dette begynner å stinke allerede. de har ikke sendt meg noen sporingsnummer på verken sms eller mail. slik de har lovet 2 ganger nå!

haff! har andre ting å drive med enn slikt. får vel bare bite i det sure eple å dra innover til Oslo. skal ringe de en siste gang i morra.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbake telefonen.

Av/på knappen nederst til høyre har på en slags måte blitt klemt inn virker det som, det ser ikke slik ut, men man kjenner det, det sier ikke "knepp" når jeg trykker på den, men den er "butt". dette nevnte han på telefonen til meg att de hadde problemer med. men fiksa de det? neeeida. den virker, men jeg må klemme til litt ekstra.

Avstands sensoren virker ikke, og heller ikke høyttaleren på baksiden..

Jeg skulle klart å leve med den knappen, til nød. men 3 slike feil er ikke akseptabelt.

De får en krass tlf av meg i morgen.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg fant også ut att volumknappen ned på siden av telefonen ikke virker optimalt. jeg dro inn til mobilfikser'n igår å leverte den fra meg. da er det altså 4 feil på telefonen etter bytte av skjerm.

har lite troa på att min hd2 blir slik den var..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Som sagt: HD2 er en lei modell å drive service på, men det stiller kun høyere krav til tekniker som utfører servicen på telefonen din, ikke til hva du skal godta når du får den igjen. Spør i samme slengen om tekniker brukte hansker under reparasjon, og om den ble utført i et ESD (Electro-Static Discharge)-sikkert miljø, bare for å grille/stresse dem litt... ;)

Lenke til kommentar

Den er allerede på vei tilbake desverre, ellers skulle jeg spurt dem. men de hadde fremdeles ikke fått til den knappen da :nei: , men de sier høyttaleren og avstandsesnoren virker igjen. jeg kan leve med den knappen, den er et irritasjonmoment, men greit, de greier tydligvis ikke å få den til igjen.

Skal bli spennende å få tilbake mobilen, høyttaleren har de sikkert fiksa, er mer spent på den avstandsensoren. virker ikke den nå, så tror jeg det tilter for meg.

Spør i samme slengen om tekniker brukte hansker under reparasjon, og om den ble utført i et ESD (Electro-Static Discharge)-sikkert miljø, bare for å grille/stresse dem litt... ;)

Om det ikke er blitt brukt dette, hva kan konsekvensen bli? bortsett fra de 4 feilene jeg har nevnt, virka det som om telefonen virka slik den skulle.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...