cFc Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Ble meget fornød med dette jeg tok for et par timer siden, redigert i photshop. Sony Alpha 500, SAL 16-105. F.11 1/250, iso 200, expo +0,3, 100 mm. Croppet, rezised og redigert i photoshop. Edit. Kunne jeg fått noe feedback på croppingen, skulle jeg latt det være mer gress igjen under ham, og heller kutte toppen av trærne og husene? Eller er det greit å ha han på bunnen i av bildet? Ble litt usikker plutselig.. Hele bildet er lagt i en mindre versjon her Endret 8. januar 2011 av cFc Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Steiner Brattestø, Hvaler Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Jeg hater sne! Vurderer å flytte nordover... Tatt med Samsung EX1 Endret 8. januar 2011 av Haandværkaren:-/ 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) På tur hjem fra jobb, tidlig i morges: Forlatt lekeplass Redigert på rævva laptop.. Endret 9. januar 2011 av KSolfjeld 3 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Bilde tatt under testing av PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 for Nikon. Benyttet 2 * SB-800. Location: Buddha Lounge Bar, Oslo Edit: Konklusjon => Nikon blitser er noe skrot vs skikkelige studioblitser Endret 8. januar 2011 av TGB 1 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ett bilde jeg tok i jula, trødd igjennom photoshop en tur for fjerning av strømlinjer/paraboler og diverse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Bilde tatt under testing av PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 for Nikon. Benyttet 2 * SB-800. Location: Buddha Lounge Bar, Oslo Dette likte jeg; langt bedre enn det dere pleier å vise fram Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm: Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Bilde tatt under testing av PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 for Nikon. Benyttet 2 * SB-800. Location: Buddha Lounge Bar, Oslo Dette likte jeg; langt bedre enn det dere pleier å vise fram Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm: Er en smakssak. Polering av hud har jeg redusert kraftig i det siste; men ingen tvil om at variasjon er en god ting. Men SB-800 blitsene var en prøvelse å jobbe med vs studioblitser. Ikke ofte jeg må krangle så brutalt med utstyr for å få det til å samarbeide. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Et bilde til fra den "polerte verden" (quote: Tom), men i litt annen stil enn normalen. Dette var tatt for å dokumentere makeup artist's arbeid. MUA: Ina Bekkedal Edit: Har også et med langt større DOF, men MUA ville ha dette; er noe som er tiltallende med tynn DOF uten tvil. Endret 9. januar 2011 av TGB 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm: Skal vel heller ikke legges skjul på at enkelte av oss andre er lei random snapshots av bybildet; eller de ekstremt dårlige naturbildene som er så dårlig gjennomført at man får angst bare av å se på. Dukker heldigvis opp noen som skiller seg ut, så skal ikke skjære alle under en kam Edit: Har plan for 2011 å fokusere mer på natur igjen. Så dukker vel opp noen fra meg i kategorien nevnt over også utover 2011 Endret 9. januar 2011 av TGB Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen. Sukk. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen. Sukk. Hvem sikter du til nå? Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ... Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen. Sukk. Hvem sikter du til nå? Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ... tror han sikter til TGB Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 her kommer enda en kjedelig portrett bilde tomsi. 2 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvem sikter du til nå? Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ... TGB, men iphonen behandlet innlegget litt for dårlig. :/ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen. Sukk. Hvem sikter du til nå? Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ... Tenkte ikke på noen spesielle, mer generelt Har sett noen veldig bra bilder fra deg, så tror ikke du skal føle deg spesielt truffet her Tom. her kommer enda en kjedelig portrett bilde tomsi. Nice Eric, kanskje litt i overkant soft? Smak og behag selvsagt Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Her er huden ikke softet faktisk, kun fjernæt små fregner, og ja det er smak og behag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 her kommer enda en kjedelig portrett bilde tomsi. Gjesp Har du telefon-nummeret henes - wink-wink nudge-nugde. Misforstå meg rett. Dere jobber med en sjanger som jeg ikke er interessert i. Men det er klart at det er mye jobbing bak bildene, og dere gjør godt håndtverk. men det fenger som sagt ikke meg ... Men det er ingen grunn til å slutte. Det er heller vi som tar andre type bilder får fingeren og poster flere bilder; men det skader ikke å holde samme standard. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Her er huden ikke softet faktisk, kun fjernæt små fregner, og ja det er smak og behag. Ser du har funnet frem 70-200mm f/2.8 du også... 200mm på portrett er nice Klør litt i fingrene etter 400mm f/2.8 for portrett faktisk, men har klart å styre meg enn så lenge Edit: Hud-detaljer ble bedre når jeg så bildet i full størrelse. Endret 9. januar 2011 av TGB Lenke til kommentar
Populært innlegg TorVidle Skrevet 9. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. januar 2011 Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm: Skal vel heller ikke legges skjul på at enkelte av oss andre er lei random snapshots av bybildet; eller de ekstremt dårlige naturbildene som er så dårlig gjennomført at man får angst bare av å se på. Dukker heldigvis opp noen som skiller seg ut, så skal ikke skjære alle under en kam Edit: Har plan for 2011 å fokusere mer på natur igjen. Så dukker vel opp noen fra meg i kategorien nevnt over også utover 2011 Slike diskusjoner/meninger går ofte lett over til å bli selvskudd i den ømmeste tåa. Når det er sagt så finnes det diverse poeng her og der - spørsmålet blir mer hva og hvordan, og ikke minst hvorfor. Og forståelse, ikke minst. Etter at internett kom og digitale fotomuligheter ble noe hvermannsen fikk råd til, er fotoverden sannelig blitt en nær drukning av inntrykk. Tiden vi lever i - og særlig her på det selvopptatte navleberget hvor og urbaniseringstrollet har gode vilkår, vil og vise igjen i trenden foto utvikler seg, retningene. Kanskje unge mennesker blir lettere påvirket av hva de ser andre gjør og hvordan samfunnet utvikler seg enn vi oldtimers som har levd i andre tider uten sterk påvirkning fra nett eller urbantrollet og fått med oss andre inntrykk og verdier via morsmelk og egne unike barnebein. Her på Akam er snittalderen gansk lav såvidt jeg har forstått, og uten at det var ment som negativt. I dag er det tusenvis av unge mennesker som sleper rundt med kamerautstyr deres fotograferende besteforeldre bare kunne drømme om. Og før i tiden var det satte og godt voksne som stort sett drev med seriøs foto. Samfunnet har forandret seg ganske betydelig på mange områder. Samtidig må man ikke glemme historien og utviklingen og hva dens betydning er også angående foto. Noen eksempler: I dag er stadig flere og flere unge oppvokst i urbane miljø, og dette er deres verden. Det vil være rimelig naturlig at dersom man tar 10 unge urbane og 10 unge som er vokst opp i bygdenorge med naturen rett utafor døra og forflytter de alle til villmarken, så vil deres fotoøyne se den verden på forskjellige måter. Og det samme dersom man satte de alle av i tetteste Oslo. Det kan synes unødvendig å nevne dette selvsagte, men det slår og ut andre veien, nemlig når man selv vurderer andres bilder - da er det viktig å huske på ens eget ståsted og hva ens egne øyne er vokst opp med, og at de bildeinntrykkene man ser på er skapt av andre øyne enn ens egne. Den tidsalder vi lever i er som nevnt veldig selvsentrert, alle skal liksom realisere seg selv - dette vil og kunne snike seg inn som for noen en usynlig utvikling innen foto, for andre er den utviklingen like synlig som en jumbojet på E6. Her på Akam med sin unge snittalder kan det f.eks føles litt merkelig å se hvor mange som spør om utstyr og annen hjelp til eget fotostudio. Hvorfor kan man kanskje spørre. Før var det 5 "fotografer" med såkalt studio i hver by, i dag får man et inntrykk av at mange gutterom ønskes omgjort til studioer. Satt på spissen. Men mye av årsaken er å finne i tiden og fokus på mennesker, og seg selv. Og ikke minst media som skaper mennesker vi skal dyrke, helter og supermennesker med overnaturlige perfekte kropper og ansikter. Man drukner i disse "babes" som tomsi kaller de, unge jenter som skal markedsføre seg og sin kropp, media har skapt for mange et inntrykk av at dette er veien til lykke. Vel, det er bare slik verden er pr i dag. Her er vi på en liten utpost, et lite forum hvor folk kan vise noen av sine bildeinntrykk. Samtidig må man ikke glemme det nevnte tidsaspektet over når man ser på bildene. Alle disse hvorfor og hvordan. Her bør være plass til et fritt syn og en tanke om at man selv eier ikke de eneste salige inntrykkene eller en fasit som ikke er tilstede overhodet i fotoverden. Her bør være plass til det absolutte mangfoldet, og uten at noen skal måtte tenke "våger jeg poste dette bildet?" Tor 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå