Hokkan Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det er på tide å oppgradere maskinen min! Jeg følger ikke med på hva slags hardware som er "inn" Satt på jobben i dag og tenkte jeg hadde lyst å oppgradere pc'en min. Så jeg tok en tur innom psdata og komplett for å se om jeg fant noe som var bedre en det gammle Og det gjorde jeg gitt..hehe. Tenkte kanskje noen "hardware nerder" kom med f. eks. "NEI NEI ikke kjøp det! Kjøp det!" En ting til, skulle hatt noen rolige vifter. Noen som har vifter å anbefale? Har lyst på en rolig pc! Den som jeg har nå bråker som ett uvær. www.komplett.no: Abit IS7 Hovedkort S478/800mhz, SATA I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN NOK 1,178.00,- www.psdata.no: Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal NOK 961,- CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.6GHz 800MHz 512kB Boxed, BX80532PG2600D NOK 2139,- Creative Soundcard Audigy Player PCI Retail NOK 743,- Totalt 4712,- Hva synes dere om delene jeg har planer om å kjøpe? Er noen som anbefaler meg noen andre hk: Aopen Mainboard Socket-A nForce2 Crush 18G ATX Audio VGA LAN IEEE1394 NOK 1110,- og Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire NOK 1,395.00 Noen som har erfaring med disse korta? Holder en knapp med Abit IS7 pga. ITpro gav det 5er.. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 ser jo bra ut ... men hvis du kjøper amd,vil du nok komme billigere ut. en xp 2500(barton)koster ca 750kr Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Litt begrenset med hva jeg kan hjelpe deg med, men to ting bør du være oppmerksom på. Det ene er at du bør bruke to minnebrikker i et dual-ddr system for å få utnyttet kapasiteten ordentlig (f.eks 2x256). Det andre er at det finnes en tråd her på forumet (leste den for en times tid siden) om abits nye kort og mulige lydproblemer. Kanskje best å se om det kommer nye abit-kort i august (som jeg har sett spekulasjoner om, men ikke har fått tid til å få bekreftet ennå)? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Abit IS7 er et meget bra valg, det samme kan man si om Asus P4P800 Deluxe. Om du velger det ene eller det andre bør du først og fremst ta hensyn til hvilke funksjoner du trenger. Jeg kjenner lite til Apacer, et alternativ er jo TwinMOS m/Winbond minnebrikker. Sistnevnte er et meget bra valg hvis du skal klokke. Når det gjelder vifter er Papst meget bra. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Du trenger ikke å kjøpe ekstra lydkort siden de fleste nye hk har intergrete lydkort som er av nesten like god kvalitet. Du kommer ikke til å merke forskjell om du ikke er en "Audio Geek" og passer på å styre unna "AC97" lydbrikker. Som sagt er PAPST vifter bra, du kan finne de på komplett. Tror jeg ville gått for TwinMOS RAM, som jeg husker er de billigere og av minst like god kvlitet som Apacer (som er top notch). Ville kanskje oppgrader resten av ditt system ( hvis det ikke er oppgradert nylig) siden dette kan virke som en flaskehals på hele systemet. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 ser jo bra ut ...men hvis du kjøper amd,vil du nok komme billigere ut. en xp 2500(barton)koster ca 750kr greit at det er billigere men p4 pc800 cpuene knuser jo amd sine cpuer for tiden så er det noen vits å spare på det? dessuten kan jo 2.4 og 2.6 klokkes helt vilt mye Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ang viftene, Disse er jo gode da. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=8412N2GML Som kabinett vifter altså :wink: Også er det denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTBS1 Som cpukjøler. Test av denne cpu kjøleren finner du her. http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift...ence/index.html Da skulle pcen din bli rimelig stille. Hvis du får deg skjermkort uten vifte å da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå