Gå til innhold

[LØST] Asus Audio Center og HD Audio Device

Maniche

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Først av alt, Godt Nyttår! Håper alle får et spennende og minnerikt år i møte.

Jeg tar forbehold om posting i feil forum, grunnet at temaet kan gjelde så mangt, så hvis noen mener det er feil så vær så snill og si ifra! Nå, til mitt problem.

Etter en re-installasjon av Windows 7 64-bit for noen timer siden, gikk turen videre til driver-installasjon. Dette innebar at alt av GPU, Chipset, Ethernet og lydkort-drivere skulle bli installert. Alt gikk fint slik det alltid har gjort, men da tiden kom til lydkort-driveren (Asus Xonar DX-lydkort), oppdaget jeg noe merkelig; i Device Manager ser jeg nå at "High Definition Audio Device" er blitt installert sammen med mitt Asus Xonar DX Audio Device, noe det aldri har gjort på tidligere installasjoner.

Mange tenker kanskje at dette i seg selv kanskje ikke fremstår som noe problem, men det er meget irriterende; jeg kan dermed nå ikke forandre/mix'e lyden i Asus Audio Center (også kalt Xonar DX Audio Center, en programvare som har div. fin-innstillinger som Dolby osv.), da lyden forblir det samme uansett hva jeg foretar meg.

Jeg mistenker derfor at denne High Definition Audio Device (RealTek kanskje? Grunnet mitt On-board lydkort (dog deaktivert i BIOS) bruker RealTek-drivere) overskrider Asus sin driver. Jeg er helt blank på dette;

* Har re-installert Asus sin driver mange ganger uten resultat;

* Har av-installert HD Audio driveren, mens Windows legger den til automatisk på neste omstart;

* Har fjerna Automatisk driver installasjon i Windows sin oppstart i håp om å fikse nevnte over;

* Har sjekket Hardware IDs for å se om HD Audio Device er en duplisert "device" av mitt Xonar;

* Har passet på å ikke installere lyd-driverene som kommer i Asus sin CD (Har et P6X58D-E hovedkort);

Sitter nå helt matt og uten klare tanker.

Kan noen hjelpe meg?

Takk!

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...