andnet Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg skal hjelpe en slektning med å gå til anskaffelse av datamaskin. Vedkommende har ingen erfaring eller kunnskap om data fra før, så jeg ønsker å finne det enkleste alternativet som er ute (helst rimlig også) Eneste jeg kommer på er IPAD, er det andre alternativ som er like- eller enklere for å bruke til... vel det blir vel surfing og kanskje noen enkle programmer til musikkavspilling, epost osv. Noen gode råd? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg ville valgt en Macbook, evt en Mac Air. OSX er nok det letteste å lære seg om man er helt fersk. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) En hvilken som helst nett-PC vil fungere.. Disse koster fra 2000,- og oppover. Her er noen av de billigste: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=&filter=PRICE.1000-2500. Endret 31. desember 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
andnet Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 PC med windows er nok uaktuelt. Skal ikke mer til en å slå den på før problemene oppstår. Og han jeg skal handle har svak interesse og null erfaring med data, og da må noe langt simplere en windows til. Mac er vel noe bedre ja, men hadde håpt på at det var noe skikkelig enkelt der ute... gjerne designet for eldre og ulærte. Datamaskinens versjon av Doro-telefonen liksom. Eneste jeg kommer på selv da er IPAD, men har ikke testet den selv. Noen andre tips? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Igjen, Macbook Air. iPad regnes i min verden ikke som en datamaskin, siden den ikke støtter java er det mange nettsider man går glipp av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå