Bordplate Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Hei, Boss! Har en bra Metallica-sang som kan motivere oss når ting er som verst på opptaket "Shoot me again, I ain't dead yet" http://www.youtube.com/watch?v=kP0suByUIWM 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Ohoho!!! Gnagsår!!!! Lenke til kommentar
AlphaSix Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Haha, stå på gutta! Hvis dere ikke har lest boken "Fallskjermjeger - Arven fra kompani Linge" så anbefales den på sterkeste, ble selv sykt gira på å bli fallskjermjeger av den boka. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Kan forresten nevne at jeg var ute og gikk i dag og at så og si all snøen har smeltet. Skal starte treningslogg så fort jeg kommer hjem fra TG Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Antar du liker metall Bordplate. Sjekk ut Sabaton. Svensk band som lager powermetallsanger om forskjellige kriger, avdelinger, personer og slag. Jeg hørte dem for første gang i førstegangstjenesten, og fungerer nå som en god motivasjon til å joine TMBN etter jeg er ferdig med bachelor i dataingeniør. http://www.youtube.com/watch?v=y5V6sxZ8-eg&feature=related Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Nei har ikke hørt om dem. Ikke min type Metall heller, er litt mer sånn Gojira og snacks Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hehe, du får uansett ha lykke til med treningen Husk at det mentale spiller minst like stor rolle som å kunne løfte tungt med storsekk. Du kommer mye lengre om du VIRKELIG vil bli fallskjermjeger, enn om du er generellt veltrent og har lyst å prøve deg på opptaket for å se om du klarer det. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Takk for svar Valkyria Fant akkurat at min mor ikke er spessielt interessert i at jeg skal søke og jeg lukter en liten "dette klarer du ikke..." i henne. Skal vise henne, jeg...! Har opprettet en tråd for å logge treningen min nå. Blir vel kanskje en tur i morra? Lenke til kommentar
4gup Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 hva skjer hvis man ikke passerer opptaket for og bli falskjerm jeger? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Man blir plassert i andre avdelinger. Med mindre grunnen til at du ryker ut gjør at du blir tjenesteudyktig. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Ok, jeg er litt usikker på det ene kravet her altså. Fallskjermjeger.no sier 7km speedmarsj med 22kg sekk og våpen på 52 min. Greit nok dette, men begynner å tvile på at tallet er riktig da alle andre "spessialtjenester" jeg ser på sier 8km med samme utstyr og tid! Det må være feil! Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 7km med 22kg er standard for NATO, og hvis det i tillegg står på FJ-siden kan du trygt gå utifra at det er 7 km og ikke 8 som gjelder. Jeg hadde hvertfall brukt ganske krasse ord mot HJK-befalet hvis jeg kom på opptak og fant ut at det med 7km ikke stemte, at det var 8... Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Takk for svar alle sammen, men henger meg på denne Tren som om det er åtte. Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Og der røk du ut av opptaket. Om det hadde vært 8km er det bare bedre, de skal ha de beste kvalifiserte og ikke folk som sutrer. Hva som er standard for NATO er en annen ting, men vi snakker tross alt om en spesialstyrke. De skal gå lengre, fortere og mindre sett enn alle andre, standardkrav holder ikke mål for en spesialstyrke. Jeg har vært i en Forsvaret i to år nå, så vær litt forsiktig med å dømme meg. Har heller aldri tenkt meg på opptak til spesialstyrkene. Hvis de faktisk hadde kjørt 8km når det står 7km, er ikke det "bare bedre", men useriøst. En ting er hva som skjer i opptaksperioden, noen annet er fastsatte opptakskrav. 2 Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er enig med de som sier tren som om det er 8km, men jeg hadde og blitt rimelig sjokka og tatt meg en liten prat med noen om jeg kom på et opptak der det stod at kravet var 7km (noe som det forsåvidt har stått leenge), for så å bli sendt ut på et 8km løp som opptakskrav. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Bør vel egentlig trene slik at man dytter sin egen grense, om man klarer 10 eller 15km. Lenke til kommentar
krangel Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Bør vel egentlig trene slik at man dytter sin egen grense, om man klarer 10 eller 15km. 15 km på 52 min med 22 kg sekk og våpen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå