Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten sender nesten aldri melding lenger, romantikken død?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært sammen med min kjære i 7 mnd, og dette er det lengste forholdet jeg noensinne har hatt. Alt var helt fantastisk inntil sånn ca en måneds tid siden. Siden da har typen nesten sluttet å ta initiativ til å sende meldinger, og de få meldingene jeg får inneholder nå sjelden hjerter eller kjærlighetsytringer. Før pleide jeg å få "du er fantastisk" og "glad i deg" helt ut av det blå, men nå sier han det kun dersom jeg har sagt det først. Det hører med til historien at vi ikke har hatt mulighet til å møtes denne måneden pga lang avstand, og at begge har hatt mye stress grunnet eksamener og jobb. Jeg bladde gjennom noen meldinger fra i sommer, og det gjorde meg skikkelig trist å se hvor ofte han sente meldinger da og hvor romantiske de var, sett i forhold til slik det er nå. :cry:

Er dette et klassisk tilfelle av at forelskelsen avtar etter at forholdet har vart en stund? Er han ikke glad i meg lenger? Eller skyldes det rett og slett stress, stor avstand og vintermørke? Romantikken pleier jo å blomstre mer om våren og sommeren.. Tenker òg at det kanskje er noen kjønnsforskjeller ute og går her. Kanskje gutter bare nøyer seg med å vite at de er sammen med den den de er glad i, og ikke har et behov for å uttrykke det så ofte, tenker de at det er underforstått? Jeg vet bare at jeg blir bekymret dersom han ikke tar kontakt, og automatisk tenker at han ikke bryr seg om meg lenger. Jeg trenger rett og slett å få noen bekreftelser på at han vet at jeg finnes og at han er glad i meg! Er det for mye forlangt? Burde jeg bare si dette til han? Eller burde jeg være litt "hard to get", og slutte å ta kontakt med han? I sistnevnte tilfelle er jeg redd han vil glemme meg totalt.. :ermm:

Mulig at alt dette vil løse seg når jeg reiser tilbake og vi møtes igjen, men jeg tenker så utrolig mye på det! Ville blitt veldig glad for å høre hva noen av dere gutter der ute tenker om dette, og jentene må også gjerne komme med tanker og erfaringer.

-Bekymret j87

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går opp og ned med antall meldinger og hva som står på de fra meg til kjæresten og omvendt. Det kan være både stress og mye som skjer eller et tegn på noe annet. Det er umulig for oss å svare på.

Min erfaring er at romantikken blomstrer når vi akkurat har møttes eller snart skal møtes. (Er i avstandsforhold).

Lenke til kommentar

Snakk med typen din om dette?

Er eneste løsningen synes jeg. Uansett hvor vanskelig det kan være så er det vel den eneste muligheten for å finne svaret til dine spm.

Vi kan komme med plenty av forslag men om de stemmer vet jo ingen utennom kjæresten din, snakk med han!

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Skjønner jo at det er vanskelig for dere å svare, ingen kan jo vite hva typen min teknker, utenom han selv. Men dersom man ser litt mer generelt på det, hvordan ville dere gutter ta det hvis jenta deres spør om dere kan sende melding/gi oppmerksomhet litt oftere? Ville dere oppfatte det som masete og klengete, eller helt ok? Det er ikke snakk om sånn "flere ganger om dagen"-oftere, i det siste har det ofte gått opptil fem dager uten at jeg har hørt noe fra han. Det synes jeg er for sjelden, tatt i betraktning at vi tidligere pleide å ha kontakt i minste fall én gang per dag. Jeg blir urolig, og bekymrer meg for at han rett og slett har glemt meg..

Ja -Léon-, skal definitivt snakke med han, men tenker at det er best å gjøre det ansikt til ansikt, vil helst unngå å starte en eventuell krangel over telefon/internett. Problemet er bare at vi ikke sees før om to uker, så fram til da kommer jeg til å bekymre vettet av meg. Tror dere det er lurt av meg å være litt mer reservert med meldingene mine fram til da, og forhåpentligvis få han til å savne meg litt mer?

Lenke til kommentar

Du har veldig stor innsikt, og det virker som du berører de fleste aktuelle grunner til hvorfor han har foarandret "meldingsstilen". Så dette blir vel bare en repetisjon.

Sannsynlige grunner for hans atferd som ikke burde bekymre deg:

- Det er kanskje ikke så viktig for han å sende meldinger i hytt og pine, det viktigste for han er at han har deg. I starten av forholdet følte han seg kanskje litt forpliktet til å sende meldinger litt uprovosert, eller at han bare var så stormforelsket og lykkelig at han hadde et personlig behov for dette. Etter hvert har han oppdaget at du ikke slår opp (:p), så da er det kanskje ikke så farlig om han slutter å sende meldinger like ofte.

- Han har mye stress på seg for tiden, det er mørkt og kaldt ute, og han har det kanskje litt trist og kjedelig for tiden. Selv om dette er en ypperlig grunn for hvorfor han burde sende FLERE meldinger (og få svar deretter) fra deg, blir det kanskje det motsatte i praksis. Om dette er tilfellet er det flott om du lar han vite hvor glad du er i han, og "hard to get" er absolutt ikke veien å gå.

Sannsynlige grunner for hans atferd som burde bekymre deg:

- Han begynner å få tvil i forholdet, og kanskje han vurderer å gjøre det slutt. I denne "usikkerhetsperioden" blir det naturlig for ham å "forberede" deg på det store smellet, i alle fall ikke lage noen ny "kontrakt"/gi deg falskt håp. Dette kan han gjøre ved å ikke sende meldinger og å svare avvisende/kaldt på de meldingene han faktisk sender. Dette vil få deg til å sette tankene i gang, "hva er det som skjer? Har han tenkt å slå opp?" og det er jo nettopp der du er nå. Om dette er tilfellet KAN det fungere å være "hard 2 get" for at han ikke skal ta deg for gitt. Det kan også slå feil ut, avhengig av hvordan han er som person. Jeg tviler på at "hard 2 get" vil funke. Om du begynner å "bitche" og være avvisende kan han oppfatte dette som negative sider ved deg som person, og bruke det "mot" deg i en vurdering av hvorvidt forholdet burde fortsette eller ikke, kontra at han tenker "faen, begynner hun å miste interessen?" som er ønsket effekt av "hard 2 get" i et forhold.

- Han har møtt noen andre, og av denne grunnen gjelder på en måte hele forrige punkt.

Uansett, alt dette blir egentlig bare spekulasjon og tøys som fører til unødvendig manipulasjon. Dere er ikke fjortiser som har vært sammmen i 3 uker, og dere burde være i stand til å snakke om dette sammen. Kan du ikke bare fortelle ham at du synes det er dumt han ikke sender meldinger like ofte? Da vil han trolig gi en forklaring på hvorfor han har sluttet med dette, og deretter enten begynne med det/fortsette som før, eller han vil verken gi en forklaring eller sende meldinger oftere. Hvis sistnevnte skjer har du et problem.

Snakk med typen din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...