nikker95 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tenkt å kjøpe ny pc og når jeg skal vurdere grafikkort så står det nå mellom to valg: 2 Radeon HD 6870 i crossfire + AMD Phenom II X6 1055T 2 GTX 460 i SLI + Intel Core i7 950 Begge disse valgene kommer på ca samme pris, så det jeg lurer på er om hvilke av dem som er best å gå for? Er i7'en så mye bedre en 1055T at det er verdt det? Og er forskjellen mellom GTX 460 i SLI og Radeon HD 6870 i Crossfire stor? Hvis den er minimal vi det da være smart å gå for i7? PS:Dette er en gaming maskin, så gaming kommer i første rekke. Driver også litt med digital design, 3ds max osv. Men dette kommer som nr. 2. HOVEDFOKUS PÅ GAMING! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tja! Med en Amd cpu så mister du nok litt ytelse i en del spill, 1055T er en god cpu (har den selv) men du må overklokke den litt for at den skal yte maksimalt hos deg og da må man passe på å ha god kjøling og gode minnebrikker. Amd skjermkortene er gode og fungerer veldig bra når det kommer til flerskjermer, noe veldig mange ikke engang vurderer, men feks å spille flere gode spill i flere skjermer gir en helt annen opplevelse. Ytelsemessig ligger disse kortne au par på nvidia 560 kortne (litt under også) avhengig av testene. Min anbefalning når det gjelder Amd er å vurdere kanskje en noe kraftigere Cpu 1075 / 1090 minst og heller kjøre 1x Gpu som for eksempel 6950. Når det gjelder intel oppsettet med Nvidia kortet så er det helt kurrant, men jeg liker personlig mest Amd for tiden spesielt etter alt rotet Nvidia har hatt med 8xxx serien der utrolig stor mengde skjermkort døde av fabrikasjonsfeil på kort tid ( ofte før de var 1 år gamle) og litt pga at jeg synnes Amd gir relativt mye for pengene med sin X6 cpu. Lenke til kommentar
nikker95 Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Tja! Med en Amd cpu så mister du nok litt ytelse i en del spill, 1055T er en god cpu (har den selv) men du må overklokke den litt for at den skal yte maksimalt hos deg og da må man passe på å ha god kjøling og gode minnebrikker. Amd skjermkortene er gode og fungerer veldig bra når det kommer til flerskjermer, noe veldig mange ikke engang vurderer, men feks å spille flere gode spill i flere skjermer gir en helt annen opplevelse. Ytelsemessig ligger disse kortne au par på nvidia 560 kortne (litt under også) avhengig av testene. Min anbefalning når det gjelder Amd er å vurdere kanskje en noe kraftigere Cpu 1075 / 1090 minst og heller kjøre 1x Gpu som for eksempel 6950. Når det gjelder intel oppsettet med Nvidia kortet så er det helt kurrant, men jeg liker personlig mest Amd for tiden spesielt etter alt rotet Nvidia har hatt med 8xxx serien der utrolig stor mengde skjermkort døde av fabrikasjonsfeil på kort tid ( ofte før de var 1 år gamle) og litt pga at jeg synnes Amd gir relativt mye for pengene med sin X6 cpu. Jaok. Uansett hvilken cpu jeg kjøper skal jeg ha en Corsair H70 til å kjøle dem, så jeg kommer til å overclocke cpu'en til 4 GHz. Er det noe forskjell på 1055T og f. eks. 1100T untatt stock clock speeden og unlocka multiplier? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Mener at 1100 var litt enklere å overklokke på lavere volt og dermed bedre temperaturer. Husker ikke helt i farta hvor jeg har det fra, Tomshardware eller guru3d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå