Gå til innhold

Ta opp Xbox 360

Tech3

Anbefalte innlegg

Hvordan tar jeg opp xbox 360 ikke noe sånt dvd opptaker. Men capture card hva slags capture card trenger jeg. Jeg har lyst til å ta opp at jeg spiller eller recorde eller hva dere kaller det :p Så hva slags capture card burde jeg få meg hva og hvor kjøper jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kjøpe den en "easycap" (150 - 300kr) da plugger du bare den røde, gule og hvite ledningen i den og setter den i datamaskinen din så får du tatt opp. Det er smart å lese på youtube om hvordan du tar opp med easycap. Bare søk etter "how to use a easycap."

Du kan også kjøpe en "Dazzle" som er det samme men Elkjøp selger det til ca. 5-600kr

Lenke til kommentar

Du kan ha rett med at Hauppauge HD PVR HAU-1256 er "litt" dyrere men filmer i HD, men "easycap" gir deg ganske god kvalitet til bare en tiende del av prisen for en Hauppauge HD PVR HAU-1256. Filmen til en "easycap" kan også bli på en stor størrelse som 30 GB når du har tatt opp, men når du har redigert klippet og funnet rett størrelse får du den ned i 5-10 GB og mindre eller større etter ønske.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du trenger egentlig ikke noe annet men da ser du bare på en liten skjerm på pcen (Programmet som følget med Easycapen fungerer ikke på MAC) Hvis du vil se på pc og tv så kan du kjøpe tre av disse:Ledningene Du trenger en til Rød, en til hvit og en til gul. Så kobler du den videre til tven med en annen scart kabel/ledning. Da kan du se på tv og pc samtidig, hvis ikke PS3 har flere utganger.

Det du trenger totalt er:

Easycap

3 RCA

1 Scartkabel med Rød, hvit og gult i hver ende.

1 Scartkabel med rød, vit og gult i bare den ene enden og en annen boks som dette i den andre enden

F.Eks. En dekoder fra canal digital har to scart utganganger. Da kan du bruke den ene fra dekoder til TV mens den andre scart utgangen kan gå rett til pc.

Endret av kentroan
Lenke til kommentar

Du trenger egentlig ikke noe annet men da ser du bare på en liten skjerm på pcen (Programmet som følget med Easycapen fungerer ikke på MAC) Hvis du vil se på pc og tv så kan du kjøpe tre av disse:Ledningene Du trenger en til Rød, en til hvit og en til gul. Så kobler du den videre til tven med en annen scart kabel/ledning. Da kan du se på tv og pc samtidig, hvis ikke PS3 har flere utganger.

Det du trenger totalt er:

Easycap

3 RCA

1 Scartkabel med Rød, hvit og gult i hver ende.

1 Scartkabel med rød, vit og gult i bare den ene enden og en annen boks som dette i den andre enden

F.Eks. En dekoder fra canal digital har to scart utganganger. Da kan du bruke den ene fra dekoder til TV mens den andre scart utgangen kan gå rett til pc.

Kult men trenger jeg å vise den på pc'en for å recorde?

Lenke til kommentar

Den blir vist på pcen om du vil eller ikke så, ja den må vel vises på pcen. Det er derretter valgfritt om du vil vise den på tven.

Hvis den bare skal på pc trenger du bare:

Eascap

1 skartledning

Skal den på tv og pc trenger du alt det andre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...