Tech3 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvordan tar jeg opp xbox 360 ikke noe sånt dvd opptaker. Men capture card hva slags capture card trenger jeg. Jeg har lyst til å ta opp at jeg spiller eller recorde eller hva dere kaller det Så hva slags capture card burde jeg få meg hva og hvor kjøper jeg det? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 du kan kjøpe den en "easycap" (150 - 300kr) da plugger du bare den røde, gule og hvite ledningen i den og setter den i datamaskinen din så får du tatt opp. Det er smart å lese på youtube om hvordan du tar opp med easycap. Bare søk etter "how to use a easycap." Du kan også kjøpe en "Dazzle" som er det samme men Elkjøp selger det til ca. 5-600kr Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Virker som om de overnevnte produktene kun tar opp via composit inngang, noe som ikke gir særlig bra resultat. Jeg har en Hauppauge! HD PVR HAU-1256 den er en del dyrere, men tar opp i hd kvalitet via component inngang. Er dessuten veldig enkel å bruke. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Du kan ha rett med at Hauppauge HD PVR HAU-1256 er "litt" dyrere men filmer i HD, men "easycap" gir deg ganske god kvalitet til bare en tiende del av prisen for en Hauppauge HD PVR HAU-1256. Filmen til en "easycap" kan også bli på en stor størrelse som 30 GB når du har tatt opp, men når du har redigert klippet og funnet rett størrelse får du den ned i 5-10 GB og mindre eller større etter ønske. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Med Hauppauge'en har man også component utgang, slik at man kan sitte å spille som vanelig, skulle man ønske å ta opp er det bare å trykke på "record" på den medfølgende fjernkontrollen. Enklere enn det blir det ikke . Her er ett lite klipp jeg lagde fra 360'en. http://www.youtube.com/watch?v=A-eYlsFuTMQ Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det samme er det hos "easycap" Du kjøper bare en ekstra ledning for 50 kr. Lenke til kommentar
Tech3 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Er det noe spesiel easycap jeg må ha? Er det forskjellige versjoner og hvis hvilken skal jeg ha? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Du har f. eks denne http://www.qxl.no/pris/data-hardware/bildebehandling/video-bilderedigering/easycap-usb-video-capture-adapter/v/an636503048/ Lenke til kommentar
AHoyd Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Denne kan du få tak i på: www.dealextreme.com Endret 15. mars 2011 av AHoyd Lenke til kommentar
Tech3 Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 http://www.dealextreme.com/p/easycap-usb-video-capture-adapter-5707 Tenkte å kjøpe denne kan jeg bruke den jeg har windows 7 Lenke til kommentar
Tech3 Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 EDIT: Er det noe jeg trenger plus det der? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Du trenger egentlig ikke noe annet men da ser du bare på en liten skjerm på pcen (Programmet som følget med Easycapen fungerer ikke på MAC) Hvis du vil se på pc og tv så kan du kjøpe tre av disse:Ledningene Du trenger en til Rød, en til hvit og en til gul. Så kobler du den videre til tven med en annen scart kabel/ledning. Da kan du se på tv og pc samtidig, hvis ikke PS3 har flere utganger. Det du trenger totalt er: Easycap 3 RCA 1 Scartkabel med Rød, hvit og gult i hver ende. 1 Scartkabel med rød, vit og gult i bare den ene enden og en annen boks som dette i den andre enden F.Eks. En dekoder fra canal digital har to scart utganganger. Da kan du bruke den ene fra dekoder til TV mens den andre scart utgangen kan gå rett til pc. Endret 26. april 2011 av kentroan Lenke til kommentar
Tech3 Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Du trenger egentlig ikke noe annet men da ser du bare på en liten skjerm på pcen (Programmet som følget med Easycapen fungerer ikke på MAC) Hvis du vil se på pc og tv så kan du kjøpe tre av disse:Ledningene Du trenger en til Rød, en til hvit og en til gul. Så kobler du den videre til tven med en annen scart kabel/ledning. Da kan du se på tv og pc samtidig, hvis ikke PS3 har flere utganger. Det du trenger totalt er: Easycap 3 RCA 1 Scartkabel med Rød, hvit og gult i hver ende. 1 Scartkabel med rød, vit og gult i bare den ene enden og en annen boks som dette i den andre enden F.Eks. En dekoder fra canal digital har to scart utganganger. Da kan du bruke den ene fra dekoder til TV mens den andre scart utgangen kan gå rett til pc. Kult men trenger jeg å vise den på pc'en for å recorde? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Den blir vist på pcen om du vil eller ikke så, ja den må vel vises på pcen. Det er derretter valgfritt om du vil vise den på tven. Hvis den bare skal på pc trenger du bare: Eascap 1 skartledning Skal den på tv og pc trenger du alt det andre også. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Denne..enkelt og greit http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Xbox-360/Tilbeh%C3%B8r/Kabler-etc-/Roxio-Game-Capture-Device-360-Spill-inn-videoer-fra-Xbox-360-115853.aspx Lenke til kommentar
Tech3 Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Siste spørsmål hvordan kan jeg recorde stemmen min imnes? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Audicity fungerer sikkert helt greit å ha kjørende i bakgrunnen på PC'en mens du spiller. Gratis er det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå