Gå til innhold

5870 cfx vs gtx 570 vs 6970

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6970 bruker enn del mindre strøm enn et GTX 570, men igjen du får mer kraft for å kjøpe GTX 570 men ikke mye mer, så defor ville jeg gått for enn XFX hd radeon 6970 kort i stedet for å kjøpe et til 5870 og GTX 570. GTX 570 blir raskere varm og så defor ville ikke jeg gått for det,

Endret av Mgut
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ytelse: 5870 cf > GTX 570 > 6970.

Pris: 5870 cf > GTX 570 = 6970

Minner dog om en del problem med crossfire, relatert til manglende støtte i spill, økt støynivå og strømforbruk og generelle driver problem.

Å gå for et 6970 rettferdig gjør ikke 3000,- for en så liten ytelse forbedring.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg har et 5870 fra før så burde jeg kjøpe et til. Er det det dere sier?

Ville selv solgt 5870 og gått for et 6950/570. 570 for svært god ytelse, 6950 for mindre strømforbruk, lavere temperatur og god nok ytelse for de fleste. Sapphire Radeon 6950 kortet er på tilbud hos komplett og koster omtrent like mye som 6870, så å kjøpe det kortet derifra nå er virkelig å anbefale.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg har et 5870 fra før så burde jeg kjøpe et til. Er det det dere sier?

Ville selv solgt 5870 og gått for et 6950/570. 570 for svært god ytelse, 6950 for mindre strømforbruk, lavere temperatur og god nok ytelse for de fleste. Sapphire Radeon 6950 kortet er på tilbud hos komplett og koster omtrent like mye som 6870, så å kjøpe det kortet derifra nå er virkelig å anbefale.

alle disse svarene med forskjellige meninger gjør meg ganske frustrert. Det må jo være en ting som er bedre og mere lønnsomt :p

Lenke til kommentar

alle disse svarene med forskjellige meninger gjør meg ganske frustrert. Det må jo være en ting som er bedre og mere lønnsomt :p

Her har du en mening til:

Behold 5870 til neste generasjon kommer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Den var faktisk ikke så dum den xD

Det driver jo det meste på max.......

evt. Hvor lenge blir det før ny serie blir slipt ut?

Om det driver det meste på fult, så bytt nå for guds skyld ikke skjermkort NÅ. Vent til ytelsespranget blir større, 5870 er fortsatt et veldig godt kort, overpriset nå iforhold til ytelse, men du har det jo allerede.

Er nok en stund til neste serie, men forhåpentligvis må vi ikke vente så altfor mange måneder.

Nå konsentrerer vi oss mer om Sandy Bridge og Bulldozer prosessorene.

Lenke til kommentar

Den var faktisk ikke så dum den xD

Det driver jo det meste på max.......

evt. Hvor lenge blir det før ny serie blir slipt ut?

Aner ikke når de blir sluppet, men skulle jeg satt penger på det, ville jeg sagt til høsten.

Uansett, hvis du skal bruke 3000, og få max ytelse, så kjøper du et 5870-kort til. Personlig ville jeg ventet til ihvertfall jeg begynte å merke dårlig FPS i spill.

AMD kommer vel snart ut med 6990, som har to GPU. Blir spennende å se hvordan disse yter, og hvilken pris de vil ligge på.

Jeg forstår dog at pengene brenner i lomma.. Been there :p

Kjøp heller en skjerm til :) Får en dugandes skjerm til 3k.

Eller eventuelt en SSD, hvis du ikke har det.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Heisann. Du bør beholde kortet du har nå. Det er fortsatt et high-end. Oppgrader når 7xxx serien til amd kommer ut :) Pga kortet du har nå er så bra. Men vil du ha litt ekstra kraft, kjøper du bare 1stk til 5870 kort. Du finner sikkert billig på bruktmarkedet ;)

Lenke til kommentar

6970 bruker enn del mindre strøm enn et GTX 570, men igjen du får mer kraft for å kjøpe GTX 570 men ikke mye mer, så defor ville jeg gått for enn XFX hd radeon 6970 kort i stedet for å kjøpe et til 5870 og GTX 570. GTX 570 blir raskere varm og så defor ville ikke jeg gått for det,

Har du noen link til info som backer opp teoriene dine?

GTX 580 blir ikkje så veldig varm, så rart at gtx 570 skal bli så varmt?

Har man ikkje personlig erfaring er det litt dumt å synse om det synes jeg.

6970 ser jo ut som det blir varmt siden man ikkje kan overklokke noe særlig uten å sette opp vifta. Dette er i følge folk rundt på forskjellige fora. Slik er ikkje tilfelle for gtx570 og 580 etter det jeg har sett og opplevd selv på gtx580.

Jeg er ikkje noe spesiell fan av ATI eller nVidia, men liker å ha det som fungerer best for mitt bruk.

Lenke til kommentar

SLI/CROSSFIRE lønner seg aldri! Hvis du har tenkt å oppgradere datamskinen senere; kjøp gtx 570. Hvis du skal ha SLI/CROSSFIRE, da skal du ha det råeste de 2 neste månedene, også merker du at neste gang du skal kjøpe pc, da må du kjøpe 1 nytt kort og kaste de 2 andre.

Lenke til kommentar

SLI/CROSSFIRE lønner seg aldri! Hvis du har tenkt å oppgradere datamskinen senere; kjøp gtx 570. Hvis du skal ha SLI/CROSSFIRE, da skal du ha det råeste de 2 neste månedene, også merker du at neste gang du skal kjøpe pc, da må du kjøpe 1 nytt kort og kaste de 2 andre.

Fordi det går ikkje ann å selge dem? :roll:

SLI/Crossfire lønner seg ALLTID :D

Iallefall for meg som liker å ha best mulig ytelse. I gjennomsnitt 80% skalering i SLI med de spilla jeg spiller synes jeg det er helt "ålreit" :love:

Lenke til kommentar

SLI/CROSSFIRE LØNNER SEG BARE HVIS DU SKAL HA EYEFINITY, ELLER 70" SKJERM.

Det vet du fordi du ikkje har CFX/SLI selv laugh.gif:tease:

Og 70" ? Tror du større skjermer har høyere oppløsning enn f.eks 24" skjermer? :roll:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det blir uansett mer for gpuen å kontrollere. I det lange løp lønner det seg å bare kjøpe 1 bra gpu, og ikke 2 middels.

Veltins:

Mest aktiv i:

Seksualitet

:whistle:

:!:

Btw, GTX 570 slår 6970 på strømforbruk og varme ifølge de fleste tester, eller så ligger de jevnt eller 570 er hakket over. Men 570 har en limiter funksjon (hva nå faen det er), som gjør at temperaturen og strømforbruket senkes ytterligere.

Og dessuten, GTX 570 yter vel litt bedre/like godt og AMD sliter tradisjonelt sett med driverne sine, mtp klager fra brukermassen på diverse forum og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...