Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å boote Windows-cd på Acer-laptoper

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har to Acer-laptoper (Aspire 5315 og Aspire 5720z) som jeg ønsker å formatere. Jeg har en original Windows Vista-cd som er bootable (virker på min PC). På 5720z er BIOS passordbeskyttet, og jeg aner ikke hva passordet er. Det gjør heller ikke fyren jeg kjøpte den fra. Derfor skjer det ingenting når jeg restarter maskinen med Windows-cden i. Noen vei å komme rundt dette?

På 5315-maskinen klarer jeg å komme inn i BIOS fint. Jeg får opp en boot menu der jeg kan velge hvor jeg vil boote fra. HDD står som nr 1, mens DVD-rom er nr 2. Det står at jeg må klikke enter og deretter piltaster for å skifte boot order, men når jeg klikker på enter på DVD-rom så går den ut av BIOS og starter opp Windows! Hva i alle dager?

Jeg har tenkt på å dele opp harddisken i to og installere Windows på den andre partisjonen, mens jeg har Windows oppe. Problemet her er at det ikke funker å resize en partisjon som allerede er i bruk med Partition Magic. På 5720z er Windows 7 installert, og da funker det ikke å installere en tidligere utgave av Windows (Vista).

Begynner å bli lettere oppgitt siden jeg ikke får til noe som jeg alltid har greit uten problemer før, og atpåtil skjer det med TO maskiner. Derfor setter jeg stor pris på om noen kan hjelpe meg ut av denne "krisen" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke Acer egne recoverypartisjoner, da?

Sakset fra denne tråden:

Here is the standard Acer Recovery Instructions

1. Power on the machine

2. At the white ACER BIOS screen, hold the “Alt” key and press the “F10” key simultaneously to start Acer eRecovery

3. Once eRecovery has loaded, click “Restore to Factory Default Settings”

4. Click “OK” to continue

5. From here, the eRecovery process will update all the data on the C: drive and restore a fully functional factory image (approximately 10 minutes).

6. Once eRecovery has run, press “OK” to reboot unit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...