Mariannee Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hei. Jeg er en jente på snart 16 år og har hatt mensen siden jeg var 11, smertene startet også da, men har økt med årene. Smertene er så ille at jeg har tatt Ibux, men byttet til Voltarol, men jeg har ikke lyst til å ta tabeletter opptil 4 ganger måneden. Jeg har også ofte blitt sengeliggende. Jeg har prøvd Laserakupunktur og øreakupunktur tre ganger. De to første hjalp litt, men så kom det tilbake og jeg tok en tredje behandling, men det virket ikke. I det siste har jeg blitt veldig kvalm og har, i tilleg til magen, smerter i lårene og svake smerter i ryggraden. Det jeg lurer på, er hvordan man kan fjerne smertene, i hvertfall redusere dem. Jeg gruer meg til hver mens pga. smertene. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Dama sleit med det samme, ho tar p piller så ho går like lenge mellom hver mens, hjelper visst for ho. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg slet lenge med svært kraftige smerter, og forsøkte med p-piller (som ofte reduserer/fjerner smertene). De fem-seks første forsøkene viste seg å gå rett i vasken, da jeg ble generelt dårlig og fikk enda verre smerter pga p-pillene. Til slutt fikk jeg prøve en type lavdose-piller som er uten østrogen. Merket er Cerazette, og på grunn av den lave dosen i hver tablett tar man hormonpiller hele tiden (i motsetning til vanlige p-piller, der man har en pillefri uke/sukkerpilleuke). Dette fører til at mange mister mensen helt, og selv har jeg kun hatt noen få småblødninger de siste tre årene. Kjempegreit! Ingen blødning=ingen smerter. P-sprøyte og p-stav skal også kunne være greie alternativer, men pillene er litt enklere å slutte på dersom det skulle vise seg å ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå