ps3hjelp Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) (Denne tråden er en kopi av en annen tråd jeg la inn her om dagen, prøver på nytt siden jeg ikke fikk noen særlig hjelp på den forrige ) Hallo. Jeg klarte nylig (etter utallige forsøk) å få internett-tilgang til min PS3. Jeg har nå tilgang til alt som nettleseren, PS3 Home, PS3 Store og alle de andre applikasjonene som krever internett-tilgang. Derimot, når jeg skal starte Gran Turismo 5, så kommer det en melding om at jeg må oppdatere spillet til versjon "1.05" for at jeg skal kunne starte det. Jeg trykker "ok" og nedlastningen begynner, men den blir hele tiden på 0% og "timeren" øker til ca. "800 minutter gjenstår" helt til følgende feilmelding kommer: "Det oppsto en feil under nedlastningen. (80710723). Jeg har googlet litt om problemet mitt og den meste hjelpen jeg har funnet er at koden betyr et nettverksproblem (?). Som sagt så fungerer alle andre applikasjoner som krever internett-tilkobling, så jeg syntes at dette er litt rart Her er loggen til "Test for internettforbindelse": Skaff IP adresse.......................Lykkes Internettforbindelse.....................Lykkes PlayStation Network.....................Mislykkes UPnP.............................................- NAT-type.......................................- Tilkoblingshastighet (Last ned)*...- Tilkoblingshastighet (Last opp)*...- PS. På den forrige tråden fikk jeg tips om å resete ruteren og slikt og alt det har jeg prøvd (maaaaaaange ganger nå)... Kan noen hjelpe meg? Ville blitt super-duper-glad om noen kunne Endret 31. desember 2010 av ps3hjelp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ok, for det første holder det med en tråd. For det andre så behøver vi litt mer informasjon for å kunne hjelpe deg. 1 : Hvilken internett tilkobling har du? Leverandør og modem. 2 : Hvordan har du koblet til din Ps3 til nettet? Det høres uansett som om problemet ligger rett og slett i NAT typen. Lenke til kommentar
ps3hjelp Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Ok, for det første holder det med en tråd. For det andre så behøver vi litt mer informasjon for å kunne hjelpe deg. 1 : Hvilken internett tilkobling har du? Leverandør og modem. 2 : Hvordan har du koblet til din Ps3 til nettet? Det høres uansett som om problemet ligger rett og slett i NAT typen. 1. Linksys/Telenor (Trådløs) 2. Jeg har prøvd "scann" og "manuell inntasting" (hvis det er det du spør etter(?) Hva er NAT forresten? Og hvordan fikser jeg det eventuelle problemet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Du kan jo selvsagt prøve å koble til ruteren via en kabel og se om det hjelper på NAT3 problemene dine, men sannsynligvis så må du ta en titt i brukerboka til ruteren og finne ut hvordan ps3'en skal kobles riktig til. På min er den koblet opp via IP og passord og jeg har manuelt gått inn i ruteren via nettleseren og satt opp hvordan den skal koble seg opp (har en d-lin 635 ruter). Om du finner ut modelnummeret (komplett navn / modell) på ruteren din så kan det være vi finner mer ut. Lenke til kommentar
ps3hjelp Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Du kan jo selvsagt prøve å koble til ruteren via en kabel og se om det hjelper på NAT3 problemene dine, men sannsynligvis så må du ta en titt i brukerboka til ruteren og finne ut hvordan ps3'en skal kobles riktig til. På min er den koblet opp via IP og passord og jeg har manuelt gått inn i ruteren via nettleseren og satt opp hvordan den skal koble seg opp (har en d-lin 635 ruter). Om du finner ut modelnummeret (komplett navn / modell) på ruteren din så kan det være vi finner mer ut. Tusen takk for all hjelpen hittil Ruteren er en "Linksys Wireless G, Broadband router with 4-port switch. Model no.WBT54G". Har forresten kjørt en ny forbindelsestest etter å ha "fikset" litt rundt på innstillingene: Skaff IP adresse: Lykkes Internettforbindelse: Lykkes Playstation network: Lykkes UPnP: Ikke tilgjengelig NAT-type: Type 2 Tilk.hastighet (last ned): 3.0 mbps Tilk.hastighet (last opp): 339.4 kbps (Nedlastningen av patchen fungerer fremdeles ikke) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hmm, det ser nå ut som Nat typen er riktig (type 2 er ok) og sånn sett så skal ikke det være noe problem for deg å legge inn oppdateringen. Det eneste jeg kan tenke på akkurat nå er at det kan være ekstremt mye trafikk pga at mange fikk spillet den 24 og dermed så må du kanskje smøre deg med tålmodighet noen dager. Uansett et par ting som er verdt å prøve : *Avinstaller spillet fullstendig. *Legg inn spillet på nytt etter å ha restartet ps3'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå