TRD4U Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (Joda, jeg innser at VHS er avlegs, men det er likevel utrolig praktisk i enkelte sammenhenger) Her om dagen satte jeg en slitt VHS-kassett (Ble manuelt tatt ut av en annen VHS-spiller, noe som medførte at båndet ble litt krøllete) inn i min LG videomaskin. Ved forsøk på avspilling av denne kassetten får jeg nå bare snø. Jeg får også snø ved bruke av andre VHS-kassetter på denne maskinen nå. Jeg vet at kassettene er iorden, og har forsøkt ulike kabler og nytt kanalsøk. Heller ikke opptak fungerer (snø). Hva har skjedd? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvordan er VHS-maskinen tilkoblet TV? Antennekabel, SCART eller noe annet? Hvis SCART, velg rett inngang på TV-ens fjernkontroll (Scart, AV eller noe). Hvis antennekabel, søk med kanalsøkeren på TV til kanalen VHS-en sender på. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Problemet lå ikke her, videospiller var tilkoplet med SCART-kabel. Det viste seg at etter å ha latt spilleren få spille av en annen kassett i en halvtimes tid, hadde den på en måte fått "renset" videohodet. Må ha blitt overført ett eller annet fremmedlegeme fra den slitte kassetten. Dermed fungerte den som den skulle igjen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Snodige saker de VHS spillerene.. Husker vi måtte ha 2 stk før, for noen kasetter funket bare på den ene og noen på den andre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå