AsconaB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Har satt opp en maskin her med en gammel crt 17" jeg hadde stående, men selv med lysjusteringen helt nedstilt er det for "lyst". Mener å vært borti en plass at det går å åpne disse gammle skjermene også er det en kalibrerings skrue på kontrast og lys, noen med peiling på dette ? Skjermen er en ADI MicroScan P900 P910+. Tenkte jeg skulle spørre her først, før jeg begynner å skru og herje så mye med den. Edit : Kontrasten funker greit, er ikke den som er stilt for høyt. Endret 31. desember 2010 av AsconaB Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 har du undersøk hvordan gama korrigeringen er ? gama korigering Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Ikke helt sikker på om jeg skjønte det der, men lastet ned et prog. for å justere div. uten at det hjalp. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ikke helt sikker på om jeg skjønte det der, men lastet ned et prog. for å justere div. uten at det hjalp. hva het programmet ? jeg er ikke 100% sikker på hva denne gama korrigeringen gjør men du kan i hvertfall juster styrken på fargene til en vis grad. Nå er det lett å juster seg helt vekk. Er det Windows 7 du bruker ? Hvis du bruker et Radeon skjermkort så finner du også Gama korrigering i kontrollpanelet til skjermkortet (fra Windows xp og nyere versjoner) . Har du et annet skjermkort så skal det også være der et sted men jeg kjenner ikke til hvordan man kan gjøre det der. Jeg regner likevel med at det er ganske lik måte Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Det het Monitor Calibration Wizard. Prøvde å justere helt til ytterpunktene, men det er tydelig at det er selve skjermen som er for lys. Greier ikke å justere ved hjelp av signalet, derfor jeg spurte i første post om noen visste om det gikk å åpne skjermen for noen justering/kalibrering. Hmm, skjermkortet ja hva var det igjen ett eller annet FX5500 ? Bare en maskin jeg slengte sammen av noen gammle deler jeg hadde for å kunne spille litt. Bruker XP Pro. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det het Monitor Calibration Wizard. Prøvde å justere helt til ytterpunktene, men det er tydelig at det er selve skjermen som er for lys. Greier ikke å justere ved hjelp av signalet, derfor jeg spurte i første post om noen visste om det gikk å åpne skjermen for noen justering/kalibrering. Hmm, skjermkortet ja hva var det igjen ett eller annet FX5500 ? Bare en maskin jeg slengte sammen av noen gammle deler jeg hadde for å kunne spille litt. Bruker XP Pro. Da er det nok lite sannsynlig at du klare å gjøre noe mer ut av det vet rote i kontrollpanelet ( slik jeg foreslo) hvis du i det hele tatt skal ha muligheter til å foreta noen justeringer intern i skjermen ( slik jeg forsto det ) så trenger du nok hjelp av en som vet hva han gjør. man må huske på at det er noen deler l som har høyspenning ( 30 tusen volt ) der inne . hvis du skulle være uheldig å komme bor i en av delene så får du deg nok en karamell Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Kan jo legge til her at jeg åpna skjermen og fant 3 justeringsskruer. 2 til fokus og 1 til lys. Så det ordnet seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå