Gå til innhold

Lydkort/Hodesettforsterker - Beyerdynamic DT770

Andeby

Anbefalte innlegg

Hei,

Har veldig nylig anskaffet Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm, og selv med Realtek HD onboard er jeg veldig fornøyd.

Nå lurer jeg da på om noen har et lydkort/en hodesettforsterker å anbefale. Prisen bør helst være under 1000-lappen.

Har sett litt på Asus Xonar DX, som har fått mange gode anmeldelser. Er de noe å gå for?

Har også et lite spørsmål i tillegg, hva er egentlig forskjellen på hodesettforsterker og et vanlig lydkort? Jeg bruker for det meste hodesett, så har ikke så mye å si for meg når det kommer til høyttalere.

Mvh,

Andeby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestlite meg Asus XONAR Essence STX rett før nyttår og forventer å få den på posten i løpet av tirsdag. Jeg har kun lest gode omtaler av den og noen gikk så langt som å si at den hadde den beste DAC'en han hadde vært borti før.

Jeg har også en Argon HA1 hodetelefon-amp som funker kjempebra, men jeg vil ha støyløs musikk, derfor valgte jeg å kjøpe meg Xonar-lydkortet. Den tar ikke strøm fra hovedkortet, istedet kobler du den direkte til strømforsyningen og dermed eliminerer du masse støy fra kretsene i hovedkortet.

Så om jeg var deg ville jeg kjøpt meg Asus XONAR Essence. Den har innebygget forsterker og vil være mer enn bra nok for dine 80omhs DT 770 Pro som forøvrig er en knall hodetelefon. :)

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

Takker for svar, Xonar Essence ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt.

Får se om jeg ikke venter litt ekstra og slår til på noe sånt, men så er det vel også det om en som meg ville hørt forskjell på feks Xonar DX og Xonar Essence.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er selv interessert i å kjøpe Xonar DX sammen med Sennheiser HD595. Dyrt nok som det er for meg. Hvis du allikevel kjøpte, vil jeg gjerne høre om den levde opp til forventningene.

Skal hente mitt i dag, kan skrive et lite førsteintrykk senere. :)

Lenke til kommentar

Har nå brukt Xonar DX i et par timer, kan virkelig ikke si jeg har merka noen stor forskjell fra mitt onboard Realtek HD. Har hørt mye bra om DX men så langt synes jeg det virker oppskrytt. Får holde det gående litt til, kanskje jeg bare ikke har funnet ut hvordan jeg skal bruke det skikkelig enda. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...