hertugen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Trenger en lett liten ryggsekk som skal inneholde: Nikon D3 Zeiss 35 mm f/2 AF-S 85 mm f/1,4G SB-900 og det vanlige lite sjæsjet som alltid må være med. Skuldrene mine er dårlige så to remer er ett must og kvalitet der er å foretrekke. Sekken skal brukes til kortere turer hvor det ikke er nødvendig å dra med for mye utstyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Sjekk ut Lowepro Fastback 200. Alternativt, ta en tipp på Cambags.com - der finnes det en del bra info. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Lowepro Fastpacks er firkantete og keitete. Primus-serien er tightere. Og side-uttaket er større, med større håndtak til glidelåsen. Jeg har begge. Stavanger foto fører Click Elite i Norge. Tighte sekker som ikke nødvendigvis ser ut som fotobagger. God kvalitet. Kan hende i minste laget for D3, hvertfall side-lommen. Jeg fikk D700 lett inn i disse, men ikke uten at jeg måtte trykke litt (= styr og mas i forhold til Primus AW). Ellers, er det f-stop. De er dyre, men av høy kvalitet. Minus er manglende side-uttak. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Til turbruk skal man kanskje ha med seg litt annet enn fotoutstyr også? Crumpler har det de kaller "half photo"-sekker, der halve plassen er til utstyr og halve bare er sekk. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Nå om dagene har jeg en Pro Trekker 600AW, og den er ok hvis jeg reiser en plass hvor jeg må ha med alt utstyret. Utenom det så er den litt for tung og gå å dra på hele dagen. Har også en Slingshot 300AW og den sliter jeg med å bruke siden skuldrene og hoftene ikke liker den lenger. Så derfor ser jeg for meg en sekk som er liten, god for skuldrer og rygg, akkurat stor nok for D3+85mm'eren, 35mm'eren, og en SB900. Ideelt så kunne SB900 gå i en sidelomme, med plass til en termos i den andre sidelomma? Viktigst for meg er å få en sekk som er god ergonomisk for skuldrene og ryggen, samt de få tingene over Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Eter mye om og men endte jeg opp med å kjøpe en Lowepro Vertex 100 i Singapore. Fikk den for den nette sum av 1100,-. Det eneste negative er at det tar litt tid med å få ut kameraet, samt litt tung. Ellers virker den til å sitte bra på skuldrene og ryggen. Fastpack 200 skippet jeg, så litt på den, men den manglet det vesentlige for min del. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Jeg anbefaler TS å sjekke ut Lowepro Flipside 200 og 300, evt 400. Veldig kompakte men romslige og solide sekker. At de kan vris rund på magen med midjestroppen påfestet for så å få tilgang til utstyr fra lokket som er genialt plassert gjør flipside til den kanskje mest geniale sekken som er på markedet. Har brukt 300, testet 200 men eier nå 400. Veldig behagelig polstring på skulderreim/rygg, komfort på langtur er helt topp. 300 og 400 har regntrekk. ANBEFALES ! Nikon D3 Zeiss 35 mm f/2 AF-S 85 mm f/1,4G SB-900 + termos i sidelomma ...bør gå finfint på flipside 300 Endret 8. januar 2011 av iRobot Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Lowepro Vertex 300 AW, funker bra kjøpte den for en uke siden. Neida den er litt tung, tror det er noen fastapcker som er VELDIG lette eller flipsidene som blir nevnt. Fastpack 350 er ganske lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå