Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med extrem tannverk

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

har noe sinsykt tannver i en fortann som skyle fylles fordi måtte rottfylle den, legen har ikke tettet igjen eller fylt rota på snart 1år (1 år den 17 mars) også noen 3 tenner till som er hull i som verker så må gå på ibux hvær 4 time, har dere noen råd for at det ikke skal verke så mye`?

Endret av Man of war 1945
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Få rotfyllt og gjort ferdig den tannen.

2. Få tettet hullene i de andre tennene.

Og for å få de gjennom helgen, så hjelper det meg med en "cocktail" bestående av 3 Ibux og 2 paracet samtidig.

Det holder vanligvis i 6-8 timer.

Jeg får mye bedre effekt av Ibux-Paracet-blandingen, enn jeg gjør av dem alene hver for seg.

Lenke til kommentar

Det er da ganske innlysende at man må gå til tannlegen når man har vondt i tennene, er det ikke?

At tannlegen ikke har fullført jobben, vet jeg ikke grunnen til, men vil anbefale deg å bytte tannlege hvis han ikke fullfører ting han har begynt på. Også det burde være ganske innlysende.

Hvis det har begynt å verke først nå, og det er uutholdelig, finnes det tannlegevakt (nær døgnåpent) i de fleste større byer.

Lenke til kommentar

Er det en tannbetennelse du har fått? Er det hovent rundt, med antydning til bylldannelse? I så fall er det ikke så mye å gjøre før denne går ned (enten sprekker den, eller så kan du få antibiotika).

Du bør uansett ta kontakt med en tannlege slik at det blir sjekket ut raskt.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville tatt en tur til tannlegevakten.

Like greit å få gjort noe med det først som sist.

Ellers våkner du opp til en ny dag med samme problemene, og du er ikke kommet lengre.

Pluss, som andre nevner, du får med deg noe som tar smerten bedre enn hva vi kan foreslå.

Ser ikke vitsen i å kaste vekk mere tid på smerter og ubehag.

Kom deg avsted, først som sist.

Lenke til kommentar

skal i morgen til oslo og har ikke spist noe på hele dag så skal spise nå smertene gir seg

den tanna har vært løs i kanskje en uke så hvis jeg har spiss noe hardt så får jeg litt vondt i tanna så trur det er utvikling på en betennelse for sist gang jeg hadde det så hvar vi i nordnorge og ingen tannlege før jeg komm hjemm så det varte i 3dager :thumbdown:

Endret av Man of war 1945
Lenke til kommentar

Huff....

Høres ut som du har hatt en shitty jul.

Og går mot et shitty nyttår.

Håper du får noe god hjelp i morgen og er smertefri før lunsjtider.

Føler med deg.

Fikk et akutt tannproblem på min ferie i oktober.

4 tannlegebesøk og 9.000,- senere har jeg nå en smertefri munn igjen.

Men det stod på i godt og vel 2-3 uker før vi fant feilen og fikk fikset den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...