Gå til innhold

Lavere ping takk


Anbefalte innlegg

Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default.

 

Skjønner ikke hvordan denne kan virke rent praktisk. Den vil bytte om slik at windows svarer på hver ping-forespørsel, fra default som er annenhver.

 

Men dette vil da bare gi en "teoretisk" lavere ping. Alt som foregår i spillet er da ikke avhengige av ping-forespørselen? Lukter placebo.

 

Dunno, godt mulig det er placebo.

På en anne side: Det kan hjelpe i noen tilfeller. Vis du svarer på hver ping så slipper du å oppdatere 2 ganger per ping som kommer igjennom, derav får du sendt dobbelt så mange "pings".

Men om det hjelper? Dunno.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Before Leatrix Latency Fix is installed:

 

* Server: "Ok computer, I just sent a data packet over to you, got it?"

* Your computer: ...

* Server: "Come on, answer me! I don't have all day! Stop wasting time!"

* Your computer: ...

* Server: "Ok, forget it, I've waited long enough, sending another one over! Got it?"

* Your computer: "Yep, got that one, also got the one you sent before, thanks."

* Server: "Well, why didn't you acknowledge the first one when I sent it? I was waiting ages!"

* Your computer: "Sorry, I'm just trying to make the network more efficient by bundling the acknowledgements together in pairs. This is how I'm setup by default."

 

After Leatrix Latency Fix is installed:

 

* Server: "Ok computer, I just sent a data packet over, got it?"

* Your computer: "Yep, send the next!"

* Server: "That was fast! Ok, here's another, got that?"

* Your computer: "Yep, send the next!"

* Server: "Wow! What an improvement! Now that's more like it!"

* Your computer: "Yep, it's certainly keeping me on my toes, thanks!"

 

Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person.

 

Serveren sender tilbake informasjonen, men PCen din venter med å si ta han har mottatt. Dette er som sagt en defekt til den standarde TCP/IP protokollen, og kan skape høy ping/ms i spill. Dette er også på Windows nivå, og derfor vil endringen gjelde stort sett alt annet som bruker denne protokollen. Grunnen til at du fikk høy ping når du spilte CSS kan være mye fra blant annet stor trafikk, malwareinfisert PC, eller at ISPen din lurer deg. Dette er en enkel løsning på noe av det som kan ha skylden. Hjelper uansett ikke dette og/eller du ikke er fornøyd, er det en enkel måte å avinstallere dette uansett.

 

Selv merker jeg stor forskjell på ms både med og uten denne fiksen på BF, WoW, WC3, LoL, og ellers spill jeg spiller over nettet.

 

Placebo eller ei, forsøk selv. :) Det finnes også flere guider som viser hvordan du selv kan gå inn i registeret og endre på dette om du ønsker det.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person.

 

Såvidt jeg vet så er denne fiksen bare tilegnet "ping" innenfor TCP/IP protokollen. Dersom det viser seg at windows avviser annenhver TCP/IP forespørsel generelt, så er det katastrofalt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv testet Leatrix' Latency Fix, både da jeg bodde i Norge, men også etter jeg flyttet til Australia. Spesielt sistnevnte hjalp veldig da jeg gjerne ville fortsette å spille WoW sammen med RLs, men i utgangspunktet lagga altfor mye. Latency fiksen gjorde det hvertfall greit nok (dog, blei ikke så mye mer arena, hehe)... Verdt å teste.

Lenke til kommentar

Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person.

 

Såvidt jeg vet så er denne fiksen bare tilegnet "ping" innenfor TCP/IP protokollen. Dersom det viser seg at windows avviser annenhver TCP/IP forespørsel generelt, så er det katastrofalt.

 

Den avviser ikke noe som helst. Den bare venter til "raden" er full før den sendes videre. Personen som har laget dette scriptet forklarer det veldig mye bedre enn meg. Så jeg vil anbefale deg å lese på den siden jeg linket tidligere.

Lenke til kommentar

C:\User>ping google.no

Pinger google.no [74.125.77.104] med 32 byte data:
Forespørsel avbrutt.
Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=94ms TTL=50
Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=185ms TTL=50
Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=196ms TTL=50

Ping-statistikker for 74.125.77.104:
   Pakker: sendt = 4, mottatt = 3, tapt = 1 (25% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 94ms, maksimum = 196ms, gjennomsnittlig = 158ms

C:\User>ping vg.no

Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=215ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=154ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=149ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=103ms TTL=245

Ping-statistikker for 195.88.54.16:
   Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 103ms, maksimum = 215ms, gjennomsnittlig = 155ms

C:\User>tracert vg.no

Sporer rute til vg.no [195.88.54.16]
over maksimalt 30 hopp:

 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.0.1
 2   174 ms    94 ms    36 ms  195.204.142.1
 3   133 ms   225 ms   265 ms  195.204.200.17
 4   164 ms   166 ms   178 ms  195.204.25.64
 5   299 ms   364 ms   339 ms  c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75.
9.25]
 6   281 ms   275 ms   318 ms  te0-0-0-2.oslo-oslos3da-p2.as2116.net [193.75.3.
133]
 7   213 ms   160 ms   158 ms  te0-0-0-4.oslo-san110-p2.as2116.net [195.0.240.3
3]
 8   120 ms   199 ms   163 ms  te5-0-0.br1.fn3.no.catchbone.net [193.75.2.102]

 9   173 ms   124 ms   169 ms  xe-1-3-0.cr3.hmg9.no.linpro.net [193.156.90.81]

10   160 ms   213 ms   210 ms  vlan62.sw0.hmg9.no.linpro.net [87.238.32.19]
11   117 ms   127 ms    82 ms  www.vg.no [195.88.54.16]

Søking fullført.

C:\User>tracert vg.no

Sporer rute til vg.no [195.88.54.16]
over maksimalt 30 hopp:

 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.0.1
 2    91 ms   132 ms   168 ms  195.204.142.1
 3   110 ms   107 ms   129 ms  195.204.200.17
 4   184 ms   292 ms   252 ms  195.204.25.64
 5   255 ms   270 ms   250 ms  c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75.
9.25]
 6    89 ms   106 ms   151 ms  te0-0-0-2.oslo-oslos3da-p2.as2116.net [193.75.3.
133]
 7   292 ms   188 ms   125 ms  te0-0-0-4.oslo-san110-p2.as2116.net [195.0.240.3
3]
 8    56 ms   113 ms   147 ms  te5-0-0.br1.fn3.no.catchbone.net [193.75.2.102]

 9   310 ms   178 ms   154 ms  xe-1-3-0.cr3.hmg9.no.linpro.net [193.156.90.81]

10   232 ms   203 ms   186 ms  vlan62.sw0.hmg9.no.linpro.net [87.238.32.19]
11    85 ms   129 ms   113 ms  www.vg.no [195.88.54.16]

Søking fullført.

C:\User>tracert tek.no

Sporer rute til tek.no [89.250.123.165]
over maksimalt 30 hopp:

 1     1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.0.1
 2   407 ms   439 ms   382 ms  195.204.142.1
 3   210 ms    88 ms   135 ms  195.204.200.17
 4   202 ms   142 ms   189 ms  195.204.25.64
 5   200 ms   156 ms   142 ms  c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75.
9.25]
 6   179 ms   122 ms   203 ms  te6-5-nix2.cr0-r66.dipx-osl.no.p80.net [193.156.
120.67]
 7   193 ms   134 ms    91 ms  te6-4-r66.cr0-r65.hmg9-osl.no.p80.net [82.96.1.1
93]
 8   276 ms   244 ms   159 ms  93.158.118.246
 9   180 ms   142 ms   180 ms  vlan1489-te-1-1.b01.hmg.osl.no.fasthost.no [88.8
7.63.117]
10     *        *        *     Forespørsel avbrutt.
11   387 ms   274 ms   196 ms  88.87.63.173
12   524 ms   447 ms   269 ms  c3-digi-2-0108.webdeal.no [88.87.63.86]
13   126 ms    75 ms   118 ms  portal.apps1.hardware.no.webdealhosting.com [89.
250.123.165]

Søking fullført.

C:\Users>tracert www.tek.no

Sporer rute til tab.hw.no [89.250.123.165]
over maksimalt 30 hopp:

 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.0.1
 2   169 ms   133 ms    62 ms  195.204.142.1
 3    76 ms    60 ms    67 ms  195.204.200.17
 4   151 ms   118 ms   109 ms  195.204.25.64
 5   129 ms   145 ms    94 ms  c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75.
9.25]
 6   177 ms   251 ms   146 ms  te6-5-nix2.cr0-r66.dipx-osl.no.p80.net [193.156.
120.67]
 7   177 ms   196 ms   179 ms  te6-4-r66.cr0-r65.hmg9-osl.no.p80.net [82.96.1.1
93]
 8   182 ms   178 ms   244 ms  93.158.118.246
 9   311 ms   216 ms   167 ms  vlan1489-te-1-1.b01.hmg.osl.no.fasthost.no [88.8
7.63.117]
10     *        *      130 ms  80.65.48.62
11   140 ms   138 ms   178 ms  88.87.63.173
12   166 ms   137 ms   225 ms  c3-digi-2-0108.webdeal.no [88.87.63.86]
13    73 ms    37 ms    67 ms  portal.apps1.hardware.no.webdealhosting.com [89.
250.123.165]

Søking fullført.

C:\User>ping vg.no

Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=125ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=176ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=203ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=171ms TTL=245

Ping-statistikker for 195.88.54.16:
   Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 125ms, maksimum = 203ms, gjennomsnittlig = 168ms

C:\User>ping vg.no

Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=181ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=217ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=134ms TTL=245
Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=298ms TTL=245

Ping-statistikker for 195.88.54.16:
   Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 134ms, maksimum = 298ms, gjennomsnittlig = 207ms

 

Unnskyld for å trenge meg på, men er dette unormalt høy ping osv?

Sitter i sør-trønderlag en godt stykke fra Røros.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...