Gå til innhold

Hva slags avatar er dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei!

Det er en tjeneste som heter faceyourmanga, som du finner på www.faceyourmanga.com

Ubrukelige svar og selvgode tullinger er det desverre mange av på dette forumet... noe som ikke er så rart da gjennomsnittsalderen og mentaliteten ser ut til å være på drittunge stadiet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Avatarer man lager selv er mye kulere enn noen man bare finner.

Men noen ganger finner man noe på nettet som bare sier ting så uendelig mye bedre enn noe man kunne funnet på selv ;)

Feil. Du kan lage noe uendlig mye bedre enn alt annet du kan finne. DU kan om du vil. Spørsmålet er; vil du? Ønsker du?

Lenke til kommentar

Feil. Du kan lage noe uendlig mye bedre enn alt annet du kan finne. DU kan om du vil. Spørsmålet er; vil du? Ønsker du?

Nå vil jeg si at det er en rimelig naiv tanke å tro at alle kan bli en kunster bare en virkelig vil, og jobber hardt. Det er noen ting man bare ikke kan, og da er det bare tull å kaste bort tiden på noe som ender med en skuffelse. Da er det bedre å finne noe som andre har alget, eller finne noen som kan lage det for deg.

Men det er klart, man må ha prøve et par ganger først før man kan konkludere med hva man ikke duger til.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil jeg si at det er en rimelig naiv tanke å tro at alle kan bli en kunster bare en virkelig vil, og jobber hardt. Det er noen ting man bare ikke kan, og da er det bare tull å kaste bort tiden på noe som ender med en skuffelse. Da er det bedre å finne noe som andre har alget, eller finne noen som kan lage det for deg.

Men det er klart, man må ha prøve et par ganger først før man kan konkludere med hva man ikke duger til.

Jeg er uenig. Kreativitet er ikke medfødt. Det er noe du lærer deg, og må skaffe. Det er ikke slik at noen bare er født med kreativitet, mens andre ikke. Forskjellen er at de kreative personene har brukt mye tid på å utvilke sin kreative sans, mens andre har brukt mye tid på å forstå matte og fysikk.

Lenke til kommentar

Tullball.

Jeg har ingen problemer med å erkjenne at Aaron Johnson på noen områder er uendelig mye mer kreativ enn meg.

Hva andre mennesker skulle mene om saken, f.eks. at nokså kjedelige geometriske figurer man selv har smelt sammen i photoshop bedre uttrykker et budskap enn noe andre har laget, skal jeg ikke sette meg til doms over :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Kreativitet er ikke medfødt. Det er noe du lærer deg, og må skaffe. Det er ikke slik at noen bare er født med kreativitet, mens andre ikke. Forskjellen er at de kreative personene har brukt mye tid på å utvilke sin kreative sans, mens andre har brukt mye tid på å forstå matte og fysikk.

Og hvilke evner man faktisk har lett eller vanskelig for å utvikle er i stor grad medfødt.
Lenke til kommentar

Ikke glem at noen er så utrolig udugelige til enkelte ting, at de faktisk er svært gode på det å være dårlig, slik at det faktisk kan bli bra på sin sære måte...

Lenke til kommentar

Og hvilke evner man faktisk har lett eller vanskelig for å utvikle er i stor grad medfødt.

Jeg kan være enig at enkelte tar noen ting kjappere enn andre. Poenget mitt var at med den instillingen der, kommer man iallefall ingen vei. Som sagt, det handler om du vil, og ønsker.

Ønsker du virkelig å bli en kunstner, lar du deg ikke stoppe av at noen andre er bedre enn deg. Du gir deg ikke før du er bedre enn vedkommende. Har du ikke den instillingen, kommer du ingen steder innen bransjen. Du må ha troa på at du selv kan klare noe, og ikke lage unnskyldninger for deg selv. "Han er flinkere enn meg" er ingen unnskyldning, og det vet du.

Lenke til kommentar

Ønsker du virkelig å bli en kunstner, lar du deg ikke stoppe av at noen andre er bedre enn deg. Du gir deg ikke før du er bedre enn vedkommende. Har du ikke den instillingen, kommer du ingen steder innen bransjen. Du må ha troa på at du selv kan klare noe, og ikke lage unnskyldninger for deg selv. "Han er flinkere enn meg" er ingen unnskyldning, og det vet du.

Hvem i helvete har egentlig snakket om å "komme noen vei innen bransjen"? helmet.gif

Vi snakker om å finne en avatar til et nettforum her, ikke bli valgt ut høstutstillingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt svarthvitt her - enkelte har lettere for det enn andre. Noen tegner bra tidlig - andre suger rør etter lang tids trening. Noen synger naturlig rent - andre kan ikke en gang klappe i takt med musikk.

Ja, det er en hard, lang jobb å bli skikkelig god til å tegne, men å regne med at alle skal gjøre det er som å forvente at alle skal ha kjempeinteresse for å ha et av de mest avanserte kameraene og starte ut med RAW, gråkort og manuell eksponering fra dag én.

Jeg har alltid hatt lett for matte og teknisk innsikt, men skal jobbe lenge og hardt for å en gang kunne synge en liten sang nogenlunde rent, på tross av at jeg er musikalsk. Pianist-eksen min hadde lenge én klokketro på at alle egentlig kan synge rent, før hun traff meg. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...