Gå til innhold

Blitt fakturert for ulovlig passering av bomstasjon


OlafG

Anbefalte innlegg

Den 29/10/2010 kjøpte jeg meg en bil i Hamar og reiste derfra med denne på kvelden. På vei hjem må jeg gjennom en bomstasjon på Hadelandsveien. Da jeg kom dit var klokka rundt 1:15 og det sto en bil og knotet med automaten i det ene feltet, så jeg tok det andre. Jeg hadde ikke kontanter på meg så jeg skulle bruke kort, det viste seg å være vanskelig. Maskinen registrerte ikke kortet mitt, ingen veier. Kortet fungerte, det vet jeg, da jeg hadde brukt det på en bensinstasjon rundt en time tidligere. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre da det ikke var noen bemanning her. Men til min store glede fant jeg en knapp hvor det sto "Etterskuddsbetaling" -trykket på denne og ventet på instrukser. Det eneste som skjedde var at jeg fikk grønt lys til å passere, så jeg kjørte og regnet med at det ville komme en faktura i posten i løpet av noen uker. Det skjedde aldri og alt ble glemt...

 

Inntil i dag, hvor jeg fikk et krav på 330,- kroner for ulovlig passering av bomstasjon. God fåkkings jul!

 

Kan jeg klage på denne? Jeg var lignende situasjon en gang tidligere, men i en helt annen bomring og da fikk jeg tydelige instrukser på hvordan jeg skulle betale avgiften i ettertid. Noe jeg ikke gjorde her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du oppriktig har handlet i god tro, foreslår jeg at du tar kontakt med selskapet som har bøtelagt deg og forklarer situasjonen.

 

Min erfaring med denne etterbetalingsfunksjonen tilsier at man skal få relativt enkle instrukser for betalingen skrevet på en type billettlapp.

Lenke til kommentar

Ring nummeret til selskapet som står på brevet du fikk og forklar saken. Frøkna var ute for det samme, riktignok ved en annen bomring til et annet selskap. Hu sendte flere henvendelser på mail, uten svar, og purremelding kom. Etter en kjapp telefon var gebyrene slettet og hun betalte kun for passeringen.

Lenke til kommentar

Vær drittsekk med dem og send dem en fucka lang klage, bare for å være drittsekk med dem. Se gjennom det og for alle oss andres skyld, kanskje de en gang tar til vetttet og lar folk prate med dem over tlf og ordne opp sånn.

Lenke til kommentar

Skjedde noe lignende med meg en gang, hadde ikke kort med meg (dvs, hadde vel liggende i bagasjerommet i en bag), og det var satt mynter fast. Jeg trykket bare på "Hjelp/Ring oss"-knappen og forklarte problemet, og jeg kjørte gjennom uten å få noe i etterkant.

 

Selskapet høres forøvrig ut som noen sleipinger, send en klage og snakk med forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg reagerer på er at personen jeg snakket med sa at instrukser på hvordan man betaler på etterskudd kommer på en kvitteringslapp når man trykker på knappen, samtidig som denne blir skrevet ut blir det grønt lys, altså det er grønt lys for å kjøre før instruksene er skrevet ut. Slik jeg forsto det så betydde grønt lys at jeg kunne kjøre og at faktura ville bli ettersendt med et tilegg på 20-50 kroner, men når tilegget er på 300 + passering,- så blir det litt drøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...