OlafG Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Den 29/10/2010 kjøpte jeg meg en bil i Hamar og reiste derfra med denne på kvelden. På vei hjem må jeg gjennom en bomstasjon på Hadelandsveien. Da jeg kom dit var klokka rundt 1:15 og det sto en bil og knotet med automaten i det ene feltet, så jeg tok det andre. Jeg hadde ikke kontanter på meg så jeg skulle bruke kort, det viste seg å være vanskelig. Maskinen registrerte ikke kortet mitt, ingen veier. Kortet fungerte, det vet jeg, da jeg hadde brukt det på en bensinstasjon rundt en time tidligere. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre da det ikke var noen bemanning her. Men til min store glede fant jeg en knapp hvor det sto "Etterskuddsbetaling" -trykket på denne og ventet på instrukser. Det eneste som skjedde var at jeg fikk grønt lys til å passere, så jeg kjørte og regnet med at det ville komme en faktura i posten i løpet av noen uker. Det skjedde aldri og alt ble glemt... Inntil i dag, hvor jeg fikk et krav på 330,- kroner for ulovlig passering av bomstasjon. God fåkkings jul! Kan jeg klage på denne? Jeg var lignende situasjon en gang tidligere, men i en helt annen bomring og da fikk jeg tydelige instrukser på hvordan jeg skulle betale avgiften i ettertid. Noe jeg ikke gjorde her. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Dersom du oppriktig har handlet i god tro, foreslår jeg at du tar kontakt med selskapet som har bøtelagt deg og forklarer situasjonen. Min erfaring med denne etterbetalingsfunksjonen tilsier at man skal få relativt enkle instrukser for betalingen skrevet på en type billettlapp. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Er det i Oslo de har automatiske som tar bildet av skiltet og sender regning til eier? Det er jo ikke så tungt å implementere, og mye mer praktisk for bilister. Pappa skjønte ingenting når han fikk regning fra dem, men det får så være xD Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Da jeg spurte om etterskuddsfakturering i bommen på vei mot Rygge flyplass fikk jeg en lapp med tydelige instrukser på hvordan man skulle gjøre det. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Det verste er jo at "alle hendvendelser som gjelder tileggsavgift må sendes skriftlig".... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det verste er jo at "alle hendvendelser som gjelder tileggsavgift må sendes skriftlig".... En enkel, men likefullt effektiv måte å øke dine kostnader ved å klage på avgiften. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Og konklusjonen min og sannsynligvis veldig mange andres er at de ikke har tid/ork til å skrive brev og sende dette for å klage, og bare betaler avgiften. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ring nummeret til selskapet som står på brevet du fikk og forklar saken. Frøkna var ute for det samme, riktignok ved en annen bomring til et annet selskap. Hu sendte flere henvendelser på mail, uten svar, og purremelding kom. Etter en kjapp telefon var gebyrene slettet og hun betalte kun for passeringen. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Kan jo prøve, men jeg ringte de i går og han var _veldig_ klar på at jeg kun hadde en mulighet, og det var å sende skriftlig klage... Lenke til kommentar
iKent Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vær drittsekk med dem og send dem en fucka lang klage, bare for å være drittsekk med dem. Se gjennom det og for alle oss andres skyld, kanskje de en gang tar til vetttet og lar folk prate med dem over tlf og ordne opp sånn. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Skjedde noe lignende med meg en gang, hadde ikke kort med meg (dvs, hadde vel liggende i bagasjerommet i en bag), og det var satt mynter fast. Jeg trykket bare på "Hjelp/Ring oss"-knappen og forklarte problemet, og jeg kjørte gjennom uten å få noe i etterkant. Selskapet høres forøvrig ut som noen sleipinger, send en klage og snakk med forbrukerrådet. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 En annen ting jeg reagerer på er at personen jeg snakket med sa at instrukser på hvordan man betaler på etterskudd kommer på en kvitteringslapp når man trykker på knappen, samtidig som denne blir skrevet ut blir det grønt lys, altså det er grønt lys for å kjøre før instruksene er skrevet ut. Slik jeg forsto det så betydde grønt lys at jeg kunne kjøre og at faktura ville bli ettersendt med et tilegg på 20-50 kroner, men når tilegget er på 300 + passering,- så blir det litt drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå