Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker hun meg ikke lengere?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har og en jente har "drevet på" i over 1 måned nå (1des-ca 30nå). Det startet rolig, vi møttes på en fest og ble kjent derfra. Etterhvert fikk jeg msn hennes og vi begynte å snakke. I løpet av desember har vi sikkert snakket 1-2 timer hver dag. Og hun var veldig flink til å sende slike "natta meldinger, med at hun er glad i meg osv" Og etter noen uker sånn midt i desember så ville hun at vi skulle finne på noe. Noe jeg ble glad for. Vi spiste ute, og så film. Startet rolig der jeg bare hold rundt henne osv. Så kom helgen, vi skulle på fest ilag, det endte med at vi rotet eller bare klinte stort sett hele kvelden. Så kom hun på filmbesøk igjen, og da begynte vi å kline i edru tilstand. Nå har hun vell vært her 4 gang, og samme greia hver gang, vi ser film og roter/prater samtidig, noe som det ser ut som begge liker.

Sist gang var nå denne tirsdagen (2 dager siden), vi lo å kline lenge, hun tok iniativet mange ganger til å kysse, men hun har virket mer og mer care på msn de siste dagene. Jeg føler jeg må ta iniativet til å snakke osv. Dette liker jeg dårlig, føler at hun ikke er den samme over internett lengere, og hun svarer liksom ikke med et hjerte på melding lengere(siste 2 dagene) selv om hun virker seg selv når vi møtes, men er dette et faretegn? Liksom vi rota nylig og slikt, burde jeg være redd? noen tips? liker hun meg ikke lengere :S?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart det der, hvor fort ting blir forandret.

Prøv å ikke kontakte henne inntil hun kontakter deg, selvom det er vanskelig. :) Pleier å funke i de fleste tilfeller.

Tror hun syntes det blir litt kjedelig og spenningen er blitt litt borte da hun omtrent vet hvor hun har deg.

Lenke til kommentar

Hun er borte i 2 dager nå, så skal ikke ta kontakt, skal vente til hun kommer hjem å vente på at hun kontakter meg. Blir hardt men skal gjøre det! Kanskje hun har godt av det, har vært litt innpåsliten siden hun ikke har tatt så mye kontakt. Så håper jeg bare inderlig hun tar kontakt igjen, kan jo ikke skjønne at følelsene hennes forsvinner over natten, er det mulig??!

Lenke til kommentar

Det hørtes lurt ut!

Som jeg har sagt, det er ganske rart hvor fort enkelte mennesker kan gå fra å være hypp (eller ikke) på en person, og neste dag virke helt avvisende... Er alltid noen usikre drittkjerringer/sekker der ute som ikke har guts nok til å si sånn som det er. (Sier ikke at nødvendigvis denne jenta er det).

Lenke til kommentar

Det kan også bli "kjedelig", eller i alle fall ikke like spennende om man alltid får det man vil og litt til... Det er jo faktisk tiltrekkende å være litt "hard to get". Jeg kan sikkert skrive veldig mye mer om det en gang, siden jeg hadde en lang samtale med psykologen min om hvordan slike ting fungerer, men det får bli en annen gang :p

Lenke til kommentar

Det kan også bli "kjedelig", eller i alle fall ikke like spennende om man alltid får det man vil og litt til... Det er jo faktisk tiltrekkende å være litt "hard to get". Jeg kan sikkert skrive veldig mye mer om det en gang, siden jeg hadde en lang samtale med psykologen min om hvordan slike ting fungerer, men det får bli en annen gang :p

Naai, skriv nå! :D Sånt er alltid spennende å lese, pluss at du får +1 av meg! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bah... Jeg som lå så fint på sofaen. Får reise meg opp og skrive litt, da.

Om man ser på forsøk gjort på rotter, så blir det litt enklere å forholde seg til. Ikke at vi skal sammenligne direkte, da vi tenker litt mer enn rotter og slikt, men dynamikken er den samme.

Forskere forsøkte seg først på en modell hvor rottene fikk en belønning (si en sukkerpille) hver gang de trykte på en knapp. Dette lærte de fort, trykte endel i starten men ble fort lei, og raten gikk ned. Man gjorde så videre forsøk med belønning for hvert 2. trykk, så ved hvert 3. trykk - man gjorde også forsøk der de fikk belønningen litt etter at de hadde trykket. Man fikk etterhvert samme reaksjon som ved belønning for hvert trykk. De lærte seg hvordan det fungerte, og når de fikk lyst på noe, gikk de og trykte 3 ganger, så kom det.

Men det de så fant ut var at ved å legge inn en "random" på når belønningen kom, altså at det kunne komme ved 1. trykk, men det kunne også komme ved 10., så ble rottene nærmest "spillavhengige", og trykkraten økte mer enn noen gang tidligere.

Dette er det samme prinsippet som er overført til spillemaskiner, som f.eks enarmede banditter. Sitter man lenge nok så FÅR man en belønning, men man vet aldri når den kommer.

På samme måte, med mennesker som er "hard to get", så investerer man en stor mengde innsats, fordi man VET at en eller annen gang kommer "belønningen" - som i dette tilfellet kan være noe så lite som et smil, en hyggelig melding, et hint, osv... Derfor ofrer man enda mer energi for å få denne "belønningen", som man aldri vet helt når dukker opp.

Dette er såklart en balansegang, og litt forskjell fra person til person hvor lenge man ønsker å holde på. Det når et punkt hvor antall "trekk i armen på den enarmede banditten" uten noen belønning gjør at man blir lei og gir opp.

Formulerte jeg meg forståelig der? :p

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg noen enkle tips, for jeg har vært akkurat der hvor du er nå. Bare at dette gikk over lenger tid (hele sommeren. 3-4 måneder) var nyforelsken der, vi klinte, lo, fant på masse sprell i lag, begynte etterhvert å danne oss en del felles venner og vi hadde det ganske fint i lag.

Vi hadde masse fellesinteresser, og den største var å dra på fjellet om vinteren. Dette gledet vi oss begge veldig til å gjøre sammen og det virket helt ærlig som jeg hadde funnet drømmedama. Hun var ekstremt pen og jeg tenkte mange ganger med meg selv "går det ann at jeg får en så fin dame?" Vel det går tydeligvis.

Plutselig over natten begynte hun å bli care mot meg. Jeg ble jo selvsagt veldig oppgitt og spurte henne masse om hva det var..for jeg merket jo selvsagt at noe var i veien. Kemien stemte plutselig ikke og ting virket ikke som det var like på gli lenger.

Etter at hun nærmest overså meg hver eneste gang jeg tok kontakt, fikk jeg nok og jeg krevde å få vite hva som gikk av henne - enda, det var ingenting mente hun.

På dette stadiet var hun så ignore at jeg selv følte hun mislikte meg. Igjen satt jeg veldig forelsket og følte meg komplett tilbakestående som ikke hadde klart å holde på henne.

I ettertid ser jeg at det er jenta det er noe i vegen med og jeg har også endret totalt inntrykk av henne.

Hun tar faktisk kontakt nå og da over facebook og slikt, men det er mest for å være frekk, tøffe seg for eventuelle fjortisvenninder som måtte være på besøk og generelt bare trykke meg ned. Jeg synes nå at jenta er komplett idiot og jeg vil faktisk ikke ha noe med henne å gjøre. Hun har oppført seg veldig dårlig overfor meg, sagt helt drøye ting og jeg har ikke gjort henne en ting vondt. Jeg har villet henne alt godt og kun vært snill hele tiden.

Konklusjon:

Ting endrer seg og det er ikke alltid slik det ser ut i begynnelsen. En dag kan det smelle, og det uten grunn. Kanskje er dama redd for å binde seg eller hva det nå enn kan være.. jeg sier ikke dette skjer med deg, men det er ikke uvanlig at dette skjer.

Ikke vær for tilgjengelig. Ikke vær avhengig av henne og for all del ikke mas! Du stiller deg selv bare i en ekstremt dårlig posisjon ved å bevist vise at du er oppslukt i jenta på et så tidlig stadie. Jeg gjorde den feilen, og jeg vil aldri gjøre det igjen :)

Endret av Mantoius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for et flott innlegg Mantoius!

Jeg skal prøve å ikke mase sånn, men er liksom så vant med mye oppmerksomhet, slik jeg fikk bare for noen dager siden, med natta meldinger osv. Derfor synes jeg det er vanskelig å la vær å sende henne slikt nå, men skal gi henne litt tid nå. Er så redd for å miste det jeg har startet på, sitter med en stein i halsen og venter.

Lenke til kommentar

Ehh.. Dere har vel hatt sex?

Hvis ikke, så er det løsningen. Hun vil gå lei, jenter liker sex bedre enn oss gutta må du vite ;)

Og ikke lev deg opp til den tanken at når du finner den perfekte, så skal du ikke ha sex med hun før hun er klar, som mange tenker og går gjennom. Som Masque skrev, sex!

Foreksempel, har du lyst å ha henne til deg til helgen? Ring til hun og si "Noen planer for helgen? Flott! Da skal du komme hjem til meg på lørdag kl seks, ta med deg noe sexy".

Ikke for å analysere med masse nervologisk tankegang, men ordene "seks" og "sexy" er to surgesjoner (eller hvordan det skrives) som minner om ordet sex. Det disse ordene vil da automatisk gjøre på et ganske dypt nivå, er å vekke den instinkte delen av hjernen (søk opp på ID-EGO-SUPER EGO plz..) som sier at sex er BRA SHIT. Da spørs det hvilken fase dere er på, om hun er veldig klar for sex og vil ha sex med deg, vil du ha større sjangs for at hun 1) synes iden om å komme hjem til deg er strålende og 2) gjør sittuasjonen lettere for romantikk på seinkvelden med å åpne seg. Dette kan dog også ha helt motsatt effekt, men ikke tenk på det :p

Husk at de fleste jenter IKKE er i posjonen til å lede mot sex, derfor du som mann, lederen, må lede deg og hun mot sex.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...