Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vertikale blå striper på skjerm, og Windows 7 vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Når jeg startet PCen i dag morges dukket det opp en rekke vertikale blå striper med en gang det kom bilde på skjermen, altså det som kommer opp før maskina booter inn i Windows. Strekene endret seg ikke imens oppstarten foregikk, men da jeg kom til påloggingen oppdaget jeg at grafikken var skrudd ned på laveste alternativ.

Jeg logget inn og restartet PCen, men ingen ting endret seg. Når jeg så startet PCen i gjennopprettingsmodus og kjørte igjennom hele den prosessen, ville Windows 7 plutselig ikke boote i det hele tatt, og skjermen ble helt svart med en gang den kom til den progressbaren som er før den animerte Windows-logoen under oppstarten.

Så det er sånn situasjonen er nå altså, blå vertikale linjer, og OS som ikke vil starte. Jeg regner med at problemet med W7 kan løse seg bare jeg reinstallerer, men jeg lurer på hvilket komponent det er du tror skaper problemer?

Jeg har prøvd med en annen skjerm og kabel, så vet at det ikke er det som er problemet.

Skjermkort: nVidia geForce 9800GT

Hovedkort: ASUS P5Q-E

CPU: Intel Core 2 Quad 3Ghz

Edit: Fikk prøvd med et annet skjermkort og da fungerte PCen som normalt igjen : )

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...