Gå til innhold

Nytt billig AM3 hovedkort

Buchern

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 5 år gammel pc med et allright kabinett, psu, skjermkort, lydkort og en grei disk

Tenkte å oppgradere cpu, minne og hovedkort.

Skal ikke overklokke, og spiller svært lite. Er i utgangspunktet ute etter ett atx kort, men er så vanvittig mye å velge mellom at jeg blir svimmel!

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være lurt å oppdatere psu også, det kan gi en betraktelig økning i levetiden på systemet ditt, I såfall gå for en corsair 500w eller 600w maks.

Am3 hovedkort : ASUS M4A78T-E

Minne ddr3 : Kingston DDR3

Cpu : Amd Phenom II X6 1075T

Når det gjelder procesor så kan det jo være du ønsker noe billigere, men stort sett er kombinasjonen av disse komponente helt greit mener jeg og du får et hovedkort med integrert skjermkort (litt utdatert dog med 3xxx serien) 4Gb til 8Gb ram (du velger selv hvor mye du har behov for) og en grei cpu.

Lenke til kommentar

Kan være lurt å oppdatere psu også, det kan gi en betraktelig økning i levetiden på systemet ditt, I såfall gå for en corsair 500w eller 600w maks.

Am3 hovedkort : ASUS M4A78T-E

Minne ddr3 : Kingston DDR3

Cpu : Amd Phenom II X6 1075T

Når det gjelder procesor så kan det jo være du ønsker noe billigere, men stort sett er kombinasjonen av disse komponente helt greit mener jeg og du får et hovedkort med integrert skjermkort (litt utdatert dog med 3xxx serien) 4Gb til 8Gb ram (du velger selv hvor mye du har behov for) og en grei cpu.

Hei og takk for svar!

Litt dyrere en det jeg hadde tenkt på. Og jeg har et geforce 7800 gtx skjermkort, og en 500 w psu jeg hadde tenkt å bruke

Hadde egentlig sett meg ut denne prossesoren:

AMD Athlon II X3 445

Er litt sta, og holder meg fortsatt til xp pro og kjører ingen tunge app's. Så det burde vell holde.

Minne du fant så bra ut. Tenkte først på noe value corsair greier.

Dog er hovedsaklig på jakt etter et hovedkort til 500-700 kr.

Lenke til kommentar

Det kan fort bli dyrere å ikke oppgradere enn å oppgradere ;-)

Det anbefalte hovedkortet har et integrert skjermkort, du kan selvsagt velge et annet billigere hovedkort som gjør jobben som feks :

Asus M4A87TD : 749

Amd Athlon II X2 250 3Ghz : 489

Når det gjelder psu så kan en eldre og "døende" psu risikere å gjøre mye skade på et system når den først tar kvelden, forhåpentligvis har du en god kvalitets type, men har du ikke det bør du vurdere et bra merke som koster litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...