danilovic Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Har hørt det skal bli avgift på CDR i 2003. Riktignok er det lenge siden jeg leste det, men er det sant likevel? Hvor mye mer vil CDene koste da? Dette går mot harde tider. Jeg skal iaffal hamstre... Lenke til kommentar
house Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 dette er dumt, staten skal **** meg ha alle penga vi har, tenk om vi fikk alt vi tjente, faehn meg vært milionærer for lengst da =) hehe Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Noen som veit om denne avgiften virkelig vil komme? Lenke til kommentar
JSS Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hvis dette stemmer er det bare en ting å gjøre, hamstre MYE cd'er. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Det ble jo sagt at det prisen på cdr skulle stige med ca 300% for omtrent et år siden, men det eneste som skjedde var at prisene bare sank... Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Tror ikke den avgiften vil komme.... :razz: det er så mange programvare-bedrifter som nesten kommer til å gå konkurs hvis noe sånt kommer, p.g.a. det store forbruket av CDR. Selv en økning på bare et par kroner betyr flere millioner for dem som er storforbrukere... Og dette bare for å "prøve" å ramme den ulovlige _private_ brenningen av musikk.... HELLO... Man rammer ikke en hel bransje i næringslivet p.g.a. at privatpersoner brenner litt musikk.... Patetisk synes jeg...! Jeg synes nye lover og regler burde blitt avstemt av velgere, og ikke av en gjeng gamle griser i et storting...*urk*... Slik som jeg ser det, er det en alt for gammel holdning i den norske politikken... "Skal lover brukes for/mot Norges folk, er det også da rett at Norges folk lager lovene..." Lenke til kommentar
extreme Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Det forslaget var fremmet av den gamle avgiftsregjeringen tror jeg! La oss håpe den nye får slutt på sånnt tull! De har allerede gjort om en del håpløse forslag! :smile: :smile: Noen som evnt. vet om det gjelder/gjaldt DVD-r også? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Denne avgiften har vært innført i Danmark... Da ble det STORE protester... tror de fikk den vekk igjen... Det har vært fremmet forslag i Norge også... men det har blitt nedstemt... not to worry... forslaget har kommet opp 3 ganger før også. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Kan det være no' smart da? Har ikke regna på det i det siste, men hard-disker og cd'er begynner vel å nærme seg pris/megabyte? Hmm.. betyr det at vi kan risikere ekstra avgift på harddisker? Hvis vi må hamstre harddisker får ihvertfall jeg litt lite plass.. utafor harddisken(e) mener jeg :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 21:03, GeeZuZz skrev:Det ble jo sagt at det prisen på cdr skulle stige med ca 300% for omtrent et år siden, men det eneste som skjedde var at prisene bare sank... Mener å huske at det stod at avgiften skulle komme i 99 eller 2000, men det blei utsatt til 2003... _Hvis_ nå denne avgifte skulle komme, hvor mange CD-er hadde dere kjøpt da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Og hele greia er basert på en meningsmåling utført av MMI eller.no hvor de spurte "et representativt utvalg av Norges befolkning" om bruk av CD-R. Problemet var bare at utvalget var biased, altså det var langt fra representativt. Det var typisk ungdom i alderen 14-20 som ble spurt, og hovedsaklig i Oslo. Feil, feil, feil. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Men uansett; noen som kan bekrefte/avkrefte denne informasjonen? Hadde vært kjedelig hvis jeg gikk inn i 2003, og oppdager at jeg må betale 1000 daler for en 100 CD spindel... Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Mulighetene for at den dukker opp er der. Men de kan ikke sette en avgift på kr 100 pr cdr. Så en avgift vil være på kanskje kr 5 pr cdr, så vi vil bli nødt til å kjøpe cdr for kr 10-12 i stedet for kr 6.-. Det er en sum jeg skal klare å overleve med, men for de som kopierer alt de kommer over, både lovlig og ulovlig, vil det svi noe mer enn det gjør i dag. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg leste (riktignok for ca ett år siden) i forbindelse med den urteite undersøkelsen at det ene alternativet Departementet eller whatever så på var en avgift per megabyte..... På alle lagringsmedier.... Hallo? Skrekkscenariet var den gang at store billige disker var til salgs for Ola Nordmann og at disse ville følgelig bli xxx% dyrere. Og det vil jo inntreffe i dag vil den modellen blir valgt. Har selv 160 Gb disker. Tanken på at disse kunne potensielt bli 160 Gb * 1000 * avgift + nåpris er ikke god. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Bare holde oss oppdaterte og vite om det virkelig vil bli et slikt avgift. Hvis det kommer i norge så vil jo de norske shopene være enda dårligere å konkurrere prisene fra utlandet ? Eller skal det tolles ? Uansett, hvis det kommer så skal i alle fall jeg hamstre opp rundt 1k CD-er. Men hvis det skjer øker jo etterspørselen og dermed også prisen ? jaja... vi får se Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Avgiften det var snakk om var maks 1-2 kr pr cd.. Altså ikke verdens undergang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå