Gå til innhold

40 tommers LCD til spill, TV og film. mellom 6-9000 kr?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

folk her blir sikkert ganske lei av alt maset fra folk som skal kjøpe TV, men håper noen kan svare meg.

jeg er ute etter en LCD TV på minst 40 tommer, men helst ikke så mye større enn det. skal ha full HD.

den skal brukes til å se på kabel TV til jeg en gang skaffer meg HD dekoder, spilling på xbox 360, kikking på film. hovedsaklig DVD, så bluray om jeg skaffer meg en slik, og kanskje filmer fra PCen eller en eller annen boks som spiller av video filer.

jeg har på ingen måte peiling på TV, men har fått for meg at jeg må ha full HD, minst 100 hertz fordi at jeg skal spille, og at det bør være LCD, uten at jeg husker hvorfor.

jeg skal bruke mellom 6 og 9000 kroner, og håper at jeg da får en TV som varer en stund.

jeg trenger ikke internett på den. det er en fordel om høyttalerne gir god lyd, men kan jo bruke min forsterker sammen med Tven om Tven ikke har så bra lyd.

da håper jeg dere har noen å anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG 42LE8500 er en meget god LCD TV med 200Hz og direkte LED belysning med lokal dimming. Litt over budsjettet ditt, men jeg mener det er verdt å legge såpass mye i en LCD TV.

http://www.amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=3447613&WebSiteMapNodeID=1000001

Det er heller ikke noe iveien med en plasma TV til ditt bruk og jeg kan også trygt anbefale G20 fra Panasonic.

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=143771

Begge disse TV'ene reflekterer dog en del lys så dem passer ikke så bra i et rom med store vinduer med små muligheter til å kontrollere lysnivået.

100Hz eller 200Hz er forøvrig stort sett ubrukelig når det kommer til spill pga input forsinkelsen det gir.

Lenke til kommentar

Det vil ikke se dårlig ut, men det vil fort bli ganske håpløst å spille pga, som nevnt, den input forsinkelsen dette gir. Altså tiden det tar fra du trykker på en av knappene på håndkontrollen til du ser resultatet på TV'en. Det du ser på TV'en vil henge etter det som skjer i spillet.

Lenke til kommentar

Det vil ikke se dårlig ut, men det vil fort bli ganske håpløst å spille pga, som nevnt, den input forsinkelsen dette gir. Altså tiden det tar fra du trykker på en av knappene på håndkontrollen til du ser resultatet på TV'en. Det du ser på TV'en vil henge etter det som skjer i spillet.

Kort sagt, delay :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...