JackTheRipper Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hallo jeg har laget en liten registrering på nette ,,, men jeg trenger litt hjelp ... please svar på dette her : detter er register.html <html> <title>Registrer deg her</title> <p><font face="Verdana" size="1">Navnet ditt:<br> <input type="text" class="text" name="navn" id="navn"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Email adressa di:<br> <input type="text" class="text" name="email" id="email"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Kallenavne ditt:<br> <input type="text" class="text" name="navn" id="navn"><br> <br> <input type="submit" class="knapp" value="Send Registrering"> <input type="reset" class="knapp" value="På Nytt"> hva skal jeg gjøre nå ... Jeg har tenkt liksom når man trykker på "Send Registrering" da skal jeg sende en email til [email protected] å gå inn på en side som heter rs.php og når jeg trykker på På nytt så blir edit boxene ut visket og så kan man starte på nytt ... vær så snill å hjelp meg ... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Såvidt jeg husker har powertech en glimrende tjeneste for å få sendt emailer fra et form skjema. <FORM METHOD="post" ACTION="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> <p><font face="Verdana" size="1">Navnet ditt:<br> <input type="text" class="text" name="navn" id="navn"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Email adressa di:<br> <input type="text" class="text" name="email" id="email"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Kallenavne ditt:<br> <input type="text" class="text" name="kallenavn" id="navn"><br> <br> <input type="submit" class="knapp" value="Send Registrering"> <input type="reset" class="knapp" value="På Nytt"> </form> Da får du en email noe sånt som dette: navn: (navnet) email: (eposten) kallenavn: (kallenavnet) En annen ting er hvis du vil bruke PHP. Her er hvordan du kan sette opp det: ____________________________________ register.html: <FORM METHOD="post" ACTION="action.php"> <p><font face="Verdana" size="1">Navnet ditt:<br> <input type="text" class="text" name="navn" id="navn"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Email adressa di:<br> <input type="text" class="text" name="email" id="email"><br> <p><font face="Verdana" size="1">Kallenavne ditt:<br> <input type="text" class="text" name="kallenavn" id="navn"><br> <br> <input type="submit" class="knapp" value="Send Registrering"> <input type="reset" class="knapp" value="På Nytt"> </form> action.php: <?php if($navn AND $email AND $kallenavn) { $til = "Jonas <[email protected]>"; $emne = "Fra din hjemmeside"; $melding = ' Navn: $navn<br> Epost: $email<br> Kallenavn: $kallenavn'; $headers = "MIME-Version: 1.0rn"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1rn"; $headers .= "From: $navn <$email>rn"; mail($til, $emne, $melding, $headers); header("location: rs.php"); } else { print("Alle felt må fylles ut. Gå tilbake og prøv på nytt."); } ?> Her er hvordan den (skal) fungere: - Brukeren fyller ut alle feltene og klikker på "Send registering" knappen. - Deretter blir han eller hun sendt til action.php. - action.php skjekker om alle felt er fylt ut. Hvis ikke, stopper scriptet med en feilmelding. Hvis de er det, fortsetter det. - En mail blir sendt med navn, epost adresse og kallenavn til din epostadresse. - brukeren blir sendt videre til rs.php. Håper det fungerer og at du forstår min kanskje rare forklaring (les: er overtrøtt...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå