Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har stor mistanke om at det er virus på maskinen min, den startet idag da jeg manglet nesten alle filene i "Mine dokumenter" og i "backupene" av "Mine Dokumenter" som jeg har på andre hardisker på maskinen er det samme filer(mangler de samme også).

Er helt sikker på at Norton AV var installert, og når jeg prøver å legge det inn nå så kommer det først feilmelding om at Autoupdate ikke ble registrert og etterpå kommer det en feilmedling som sier at instalasjonen ble avbrutt (elns).

Er det et virus som gjør dette? Kjører forresten W2k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
personlig synes jeg at formatering alltid løser den slags problemer. hvis du velger å formatere, husk å ta backup av viktige ting.

Kun system partisjonen eller alt?

Har nærmere 100gb som er "viktig".

Hva med de filene som jeg har mistet, har jeg sjangs til å få de tilbake?

Tror ikke det var så mye viktig der, men det var jo en del bilder og dokumenter som er greie å ha.

Lenke til kommentar
personlig synes jeg at formatering alltid løser den slags problemer. hvis du velger å formatere, husk å ta backup av viktige ting.

Kun system partisjonen eller alt?

Har nærmere 100gb som er "viktig".

Hva med de filene som jeg har mistet, har jeg sjangs til å få de tilbake?

Tror ikke det var så mye viktig der, men det var jo en del bilder og dokumenter som er greie å ha.

har du noen maskiner i samme nettverk?

Lenke til kommentar

Ja, en gammel PII med 9gb hardisk, så det er ikke mulig å overføre filer til den hvis det var det du tenkte på? Er det mulig for den andre pc'n i nettverket å scanne den virus infiserte via Norton AV 2002?

Lenke til kommentar

Ja, en gammel PII med 9gb hardisk, så det er ikke mulig å overføre filer til den hvis det var det du tenkte på? Er det mulig for den andre pc'n i nettverket å scanne den virus infiserte via Norton AV 2002?

ja. du kan scanne den andre maskinen (iallefall med 2003). vet ikke helt sikkert med 2002, men det bør gå an. så legg inn norton på den andre maskinen og scan med den.

Lenke til kommentar

ja. du kan scanne den andre maskinen (iallefall med 2003). vet ikke helt sikkert med 2002, men det bør gå an. så legg inn norton på den andre maskinen og scan med den.

Tusen takk, jeg fant det måtte bare lete litt. Nå får jeg se om mistanken var rett.

Lenke til kommentar

Hvis du har mistanker... Hva med da å hente ned oppdaterte virus definisjoner fra norton og brenne disse på en CD. Så booter du PC'en med Norton AV og scanner maskinen fra DOS.

Dette tar knekken på mange viruser som hindrer installasjon av Norton, etter scanningen så installerer du NAV på nytt og henter ned oppdateringene via LU og scanner fra windows.

Hvis du har mistanke om noen spesifikke virus så finnes det mange reparasjonsfiler gratis tilgjengelig på www.symantec.com, husk å starte i sikkerhetsmodus (safe mode) på XP eller hva nå du bruker før du kjører den spesifikke scanneren.

Svenn-Erik

PS.: Å share ut HD'er for scanning via nettverk kan være riskey bussiness fordi mange virus sprer seg via shares, du er herved advart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...