Gå til innhold

Skal ha ny tv - 46", 10-15 000,- Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Sitter å leser meg grønn på forskjellige tver i min jakt etter det beste kjøpet mine sårt oppsparte penger kan få.

Tven skal være 46" som jeg har funnet ut er passende størrelse for mitt bruk.

Blir vel brukt for det meste til spilling (xbox 360 + Playstation 3), og vanlig tv titting/film.

Bruker også nåværende tven jeg har endel som pc skjerm, så 1:1 pixelmapping er et must.

3D bryr jeg meg ikke om, og er ingen must at tven har mulighet for å vise dette.

Så har jeg lest meg frem til at bakbelyst er bedre enn kantbelyst, men hvor stor er egentlig forskjellen?

Søkt meg frem til noen alternativer som jeg gjerne vil høre andres tanker om, og gjerne forslag til andre jeg enda ikke har bitt meg merke i.

Er veldig glad i Philips sine tver fra hva jeg har sett hos andre, og ambilight er en funskjon jeg er svak for, mens Samsung enda har til gode å friste meg nevneverdig.

Philips 46PFL8605H - 12.990,- inkl.3D kit.

Veldig lite erfaringer å finne på nett som gjør meg veldig usikker, men fikk jo veldig god kritikk av Dinside.no

Noen som vet om steder på østlandet man kan få sett denne tven i butikk, eller som har noen erfaringer om denne tven?

Philips 46PFL9705H - 20.995,-

Jeg var jo også dum nok kan man vel si til å titte på storebroren, og må si jeg ble fristet veldig.

Dette må være det råeste bilde fra en LCD tv jeg har sett så langt, og alt bortsett fra prisen var til å sikle av ved denne tven.

Prisen på over 20.000 gjør den pr.idag uaktuell, men leker med tanken på å ha is i magen og se om ikke prisene faller over på nyåret.

Hvor lenge tror folk jeg må ha is i magen om jeg vil vente på at denne kommer ned mot 15.000 ca?

Sony KDL46HX800AEP - 13.998,-

Er det ikke Philips tv jeg ender opp med heller jeg mot Sony sine tver. Hatt det før og alltid vært fornøyd med kvaliteten på tvene dems.

Denne kom jeg over mest fordi den passet mitt budsjett og specs ser jo gode ut, men så og si ingen erfaringer jeg finner fra folk som har sett denne tven, så blir veldig usikker på om jeg skal ta det som et signal om at jeg bør styre unna, eller mener dere denne bør vurderes?

Selv om jeg ikke er spesiellt imponert over det jeg har sett av Samsung sine tver betyr ikke at jeg ikke kan vurdere disse om noen mener jeg brude det, og mine erfaringer med merket er jo fra litt eldre og rimeligere tver så min skepsis er nok ganske overdreven tipper jeg. Uansett merke, jeg tar i mot tips og anbefalinger, men gjerne tver det er mulig å finne i en butikk så man kan reise å se på den. Jeg handler ikke tv usett over nett tror jeg.

Takk for all hjelp jeg kan få :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...