funkweb Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hvor får man kjøpt en resistor med 24 KOhm (Class 1/4 W) Eventuelt en nettside der de selger komponenter. ! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hvor får man kjøpt en resistor med 24 KOhm (Class 1/4 W)Eventuelt en nettside der de selger komponenter. ! http://www.elfa.se Sender til norge Vis du bare skal ha 1 komponent kan du spørre hos en som reparerer TV o lignede eller en skole med elektrolinje. Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du sett på www.elfa.se/no/? Jeg vet ikke om de har det du er ute etter, men der har de i allefall mye forskjellig innen elektronikk. 8) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Hmm.. jeg finner ikke.. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Motstander finner du i innholdsfortegnelsen under Motstander->Karbonskiktsmotstander->Kolytskiktsmotstånd, 1/4 W. Clas Ohlson selger også motstander. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Clas Ohlson selger også motstander. Clas Ohlson selger bare sett med 500 forskjellige motstander. Du kan også ta en titt på www.electradeshop.com Der kan du bestille som brev hvis det ikke er så mye du skal kjøpe, da slipper du å betale over 100kr i porto slik som du må på ELFA! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Hmm jeg er usikker her, pga jeg har 0 erfaring innen elektronikk. Jeg refererer til denne siden: http://www.tomshardware.com/howto/20000928/index.html Der hvor jeg skal prøve og overklokke.. Jeg har både sett på sidene Elfa og Clas Ohlson, riktignok skal de ha resistor.. men det er så mange forskjellige og vanskelig og avgjøre. I Elfa finner jeg ikke 24.. men det finnes 22, 27, osv.. I Clas Ohlson finner jeg ikke den jeg vil ha. Jeg har både send mail til begge og spurt etter den, håper på svar eller om dere publikum har forslag til meg hva jeg burde gjøre. P.S. Hadde ikke Arngren vært nedlagt..så hadde jeg ikke laget dette postet. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 ELFA selger motstander på 24KOhm, bare gå inn på metallfilmsmotstander og 0,6w, så finner du dem! :wink: Lenke til kommentar
jostor Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 P.S. Hadde ikke Arngren vært nedlagt..så hadde jeg ikke laget dette postet. Arngren finnes på www.arngren.net men jeg vet ikke om det er så mye de har for salg lenger. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 ELFA selger motstander på 24KOhm, bare gå inn på metallfilmsmotstander og 0,6w, så finner du dem! :wink: Fant den, men tør jeg og spørre deg om den er riktig ? Altså 24 KOhm Class 1/4 W, ikke 0,6 W... ?? Lenke til kommentar
jostor Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Den er riktig, tåler bare litt mer strøm. 1/4w=0,25w denne tåler 0,6w! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvor fant du 24k/0.25W? Eneste med den specen ejg fant var overflate montert. På metalfilm fant jeg bare 0.6W som er nevnt tidligere her. Sleng opp varenummeret så er det lettere å se om det er riktig eller ikke. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg fant også bare 0,6w, men det gjør jo ikke noe om den tåler mer strøm! Det er jo bare fint! :wink: Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg fant også bare 0,6w, men det gjør jo ikke noe om den tåler mer strøm! Det er jo bare fint! :wink: Okey håper det...blir det ikke liksom overspenning da ? siden den er høyere. ? :oops: null erfaring vettø. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Nei, det blir ikke overspenning. Det betyr bare at den tåler litt mer. Si f. eks. at du skal bruke resistoren på en lyspære, hvis du bruker resistoren som tåler 0,25w kan ikke lyspæren bruke mer enn 0,25w da blir resistoren ødelagt. Hvis du bruker resistoren som tåler 0,6w kan lyspæren være på opptil 0,6w før resistoren blir ødelagt. Det går helt fint med en lyspære eller noe annet som bruker mindre enn 0,6w. Kanskje ikke verdens beste forklaring, men jeg håper du forstod det! Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvor får man kjøpt en resistor med 24 KOhm (Class 1/4 W)Eventuelt en nettside der de selger komponenter. ! Det er bare å seriekoble en på 22kOhm med en på 2kOhm så slipper du å spesialbestille! Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hmm jeg er usikker her, pga jeg har 0 erfaring innen elektronikk.Jeg refererer til denne siden: http://www.tomshardware.com/howto/20000928/index.html Der hvor jeg skal prøve og overklokke.. Jeg har både sett på sidene Elfa og Clas Ohlson, riktignok skal de ha resistor.. men det er så mange forskjellige og vanskelig og avgjøre. I Elfa finner jeg ikke 24.. men det finnes 22, 27, osv.. I Clas Ohlson finner jeg ikke den jeg vil ha. Jeg har både send mail til begge og spurt etter den, håper på svar eller om dere publikum har forslag til meg hva jeg burde gjøre. P.S. Hadde ikke Arngren vært nedlagt..så hadde jeg ikke laget dette postet. - Men har du noe lodde-erfaring da? Ikke for å knuse noen drømmer, men jeg tror nok at HK kan bli litt sært etterpå, hvis du aldri har lodda før. Men det var jo et såpass gammelt kort at det kanskje ikke er så viktig? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Hmm jeg er usikker her, pga jeg har 0 erfaring innen elektronikk.Jeg refererer til denne siden: http://www.tomshardware.com/howto/20000928/index.html Der hvor jeg skal prøve og overklokke.. Jeg har både sett på sidene Elfa og Clas Ohlson, riktignok skal de ha resistor.. men det er så mange forskjellige og vanskelig og avgjøre. I Elfa finner jeg ikke 24.. men det finnes 22, 27, osv.. I Clas Ohlson finner jeg ikke den jeg vil ha. Jeg har både send mail til begge og spurt etter den, håper på svar eller om dere publikum har forslag til meg hva jeg burde gjøre. P.S. Hadde ikke Arngren vært nedlagt..så hadde jeg ikke laget dette postet. - Men har du noe lodde-erfaring da? Ikke for å knuse noen drømmer, men jeg tror nok at HK kan bli litt sært etterpå, hvis du aldri har lodda før. Men det var jo et såpass gammelt kort at det kanskje ikke er så viktig? Heldigvis har jeg lang lodde-erfaring Jo det er gammel hovedkort, men har lyst å prøve meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå