Gå til innhold

Kreditering returfrakt - Netshop

Anbefalte innlegg

Bestilte i oktober et sett høyttalere fra Netshop. Disse hadde en feil på diskanten, og ble sendt i retur. Ei uke senere ble jeg kredittert for varens pris. Så lang, alt ok.

Men fortsatt har jeg da betalt frakt til meg, og returfrakt. Kontaktet da Netshop support på mail som ga meg en mail adresse hvor jeg skulle sende kopi av utlegg på returfrakten osv. Etter ca 14 dager uten å høre noe på det, sendte jeg en purring. Etter å ikke fortsatt ha sett kreditering eller noe svar, sender jeg ny mail til support, men ikke noe skjer. Vi snakker om 150kr i returfrakt, men synes det er kjedelig å skulle tape nærmere 300kr i frakt begge veier fordi produktet ikke holdt mål.

Nå er det 2 mnd siden, og jeg hverken ser kreditering for returfrakt, eller får noe svar. Dette synes jeg er useriøst, da Komplett løser dette på et par dager de gangene det har vært behov for dette. Noen andre med erfaring på kredittering av returfrakt hos Netshop?

Mitt andre spørsmål jeg er usikker på, har jeg krav på å få kreditert frakten for leveranse til meg i første omgang? Foreløpig har jeg bare krevd å få igjen for returfrakten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt andre spørsmål jeg er usikker på, har jeg krav på å få kreditert frakten for leveranse til meg i første omgang? Foreløpig har jeg bare krevd å få igjen for returfrakten.

Det tviler jeg på. Økonomisk skal du vel komme likt ut av det ved reparasjon/omlevering som om det ikke hadde vært feil på dem, dvs at du betaler frakt til deg første gang, mens nettbutikken må dekke retur og ny frakt til deg på det reparerte/omleverte produktet.

Lenke til kommentar

Greit da er frakten i første omgang noe jeg skal stå for selv :)

Men, nå sparte de jo frakt på utsendelse av ny vare og :tease: Dessuten skulle jeg uansett hatt igjen for returfrakten. Og når det skal være så vanskelig å ordne en såpass fillesak, da lurer jeg. Jeg oversendte kvitteringer og sporingsnr osv fra posten, og skulle noe evnt ha manglet, så er det vel bare å si fra.

Men, om det er så vanskelig for Netshop, så behøver jeg ikke å handle der mer, og det har blitt noen ordre i tidenes løp. Har vel aldri hatt noe spesielt å utsette på dem, men før har jeg aldri heller tenkt på å få igjen på returfrakt (returene av selve varen har heldigvis gått greit). Er ikke så mye info de fleste nettbutikker har angående det, selv om de fleste ordner det så lenge du sender rett info til rett mail adresse. Pengene er en ting, men omlevering/retur pga. feil skal skje uten omkostninger for kunde. Som nå, kunne jeg likeså beholdt dem med feilen, da fraktostnadene utgjør ca halve prisen + jobben med å sende i retur og prøve å få igjen returfrakten.

Jeg ser jeg skrev to mnd i første post, men det var siden jeg sendte varen i retur. Dagen jeg fikk svar på hvor jeg skulle sende kvitteringer for å få igjen var 23.11. Samme dag sendte jeg de til oppgitte mailadresse.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Alltid gått fint å få igjen returfrakt hos komplett. De er på plass på et par dager :thumbup: .

Synes 4 mail burde holde, der 2 av dem skulle være nok for å få igjen pengene. Tid har dem hatt i massevis og. Liker sjelden telefon til support, da det gjerne betyr mye venting, så foretrekker mail. Får prøve telefon på nyåret om jeg gidder. Har egentlig brukt mer enn nok tid på detta. Netshop taper mer på detta i lengden enn de 150kr jeg taper for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Ja, de fleste er greie når lommeboka skal åpnes. Men om de ikke ser lengre enn nesa rekker, og lager tull ut av småtteri når en vare ikke holder mål, så vil de tape mye over tid.

Men nå har jeg ikke opplevd de store problemene med dem, og jeg fikk jo igjen for varen. Men det burde gå ann å få igjen returfrakten kjapt og.

Lenke til kommentar

Fikk svar nå, på en mail jeg sendte 17 desember til support (etter null respons på krediteringsmailen). Der de sier det har vært en glipp i systemet for krediteringer, og at de jobber med saken, og skal kreditere alle åpne saker i løpet av dagen.

Ja, jeg vet ikke helt om jeg skal tro på det, da dette er en sak som skulle vært løst for lenge siden. Tvilsomt om en feil der skulle ha vart i nærmere 2 mnd. uten at noen har merka det før nå?

Jaja, det ser ut som det løser seg til slutt, det er det viktigste. Men dette har tatt for lang tid.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Vil bare pipe inn her med min hittil eneste retursak hos Netshop.

Kjøpte en Sony "nettverks mp3-spiller" på ukas tilbud. Mildt sagt et rævva produkt når du sammenligner med hva du får hos f.eks Sonos.

Dro tilbake til hentebua med spilleren og fylte ut angrerettskjemaet der, 2 uker etterpå var pengene tilbake på konto, null stress.

Nå henta/leverte jeg varen i hentebua så her utgjør frakten kun 40,- og returkostnaden er 0,- så her skal jeg jo heller ikke ha tilbake noe frakt, det er jo tross alt det som er stridens kjerne her. Men men, det var min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...