Gå til innhold

Mobilen sendt på reperasjon 5 ganger.

LKUK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tar du med deg en utskrift av loven, så viser du han hvor det står at at du har krav på heving.

Trodde SE var greie på dette og hevet kjøpet etter fire reklamasjoner. Jeg fikk iallefall det da jeg reklamerte for fjerde gang på min SE for et par år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Sony Ericsson og de fleste andre mobilprodusenter godkjenner heving ved enten 3. gang med samme feil, eller 4. gang med forskjellige feil.

Lenke til kommentar

Fire ? Er det ikke tre vi er blitt enige om da ? :)

My bad. Var litt uklar der.

Loven sier tredje gang samme feil. Men de fleste mobilprodusentene yter ekstra service med å i tillegg heve etter fire forskjellige feil, selv om man etter lovverket ikke har direkte hevingsrett.

Lenke til kommentar

Det er så frustrerende å lese om slikt. Har selv jobbet mange år i bransjen og det er en skam for yrket når folk ikke klarer å gjøre jobben sin. Et kurs i forretningsjus innenfor forbrukerkjøpsloven burde være obligatorisk for selgerene - i alle fall avdelingslederene.

Lenke til kommentar

Som om ikke dette er ille nok fra før. Nå blir det enda bedre:

Leverte telefonen inn like før nyttår. Sjefen der skulle personlig teste den. Tok den med hjem og han skulle si ifra til meg etter at den var testet. Var innom i går, for hadde ikke hørt noe fra dem. Hvor er sjefen? Holder på å flytte sjappa fra Larvik til Skien. Forsvinner den lille j**** med mobilen min, skal jeg kverne han

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mobilen er nå blitt sendt inn 6 ganger.

Klarte ikke å få hevet kjøpet. Tok bare en tilsvarende telefon, så legger jeg den på finn og blir kvitt den så fort som mulig. Men det måtte hele SEKS ganger på reperasjon og sønnen til sjefen måtte teste den ut før de gadd å sende den på reklamasjon.

Fikk egentlig kontakt med TV2 Hjelper Deg. (Takk til Øyvind fra TV2)

De ringte til Spaceworld, og da var alt ok. Jeg skulle få tilbake pengene. Da jeg dro dit for å få pengene, nektet de meg plutselig penger. De mente jeg ikke egentlig hadde rett til en forbanna dritt fordi det er ikke JEG som har kjøpt telefonen, så derfor har jeg egentlig igen garanti på den. Gadd ikke å stå og diskutere med dem der, så jeg bare tok telefonen og stakk av.

ps. skriver i raseri, så kan hende det ble litt utydelig her

Endret av Alldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...