LKUK Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei! Har en telefon som har vært inne på service ganske mange ganger nå. I går ble den sendt inn for 5. gang i løpet av to måneder med samme feil. Da den ble sendt inn for 3.gang fikk jeg en ny bytteenhet, men dette virket fremdeles ikke. Jeg prøvde å snakke med dem om at jeg ville ha pengene tilbake eller få telefonen sendt på reklamasjon, men de mente at jeg ikke hadde rett til dette og at de fremdeles ville sende den på reperasjon helt til telefonen var fikset. Vet egentlig ikke helt hva jeg har krav på, men håper noen av dere vet? Mvh Alldo Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Så lenge dette ikke er feil forårsaket av deg som bruker så har du jo en soleklar hevingsrett! Hva slags feil er det forresten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hva slags telefon er dette snakk om? Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Takker for svar. Feilen er ikke forårsaket av meg. Problemet med den er at den restarter seg selv hele tiden. Er en SE Vivaz Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Takker for svar. Feilen er ikke forårsaket av meg. Problemet med den er at den restarter seg selv hele tiden. Er en SE Vivaz Eller som jeg kaller den Vissvas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Det skal da bare være for butikken å legge inn en reklamasjonsforespørsel på https://www.sonyericssonclaim.com/, så vil de få telefonen kreditert. Mao. er det ingen grunn for butikken å være vanskelige på dette. Jeg vil tro det rett og slett er uvitende ansatte i butikken du har vært i kontakt med. Kan jeg spøre hvilket firma eller hvilken kjede dette er snakk om? Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Takker for svar. Feilen er ikke forårsaket av meg. Problemet med den er at den restarter seg selv hele tiden. Er en SE Vivaz Eller som jeg kaller den Vissvas Enig der Jeg tviler på de i butikken er uvitende. Tror nok de ikke vil hjelpe meg noe særlig. Virker ikke slik hvertfall. Tenkte jo på det samme, de kan jo bare sende den inn på reklamasjon, de taper da ingenting på det for det er vel produsenten som dekker det? Spaceworld i Larvik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Er nok dessverre mange som ikke får god nok opplæring på akkurat sånne ting. Spør om å få prate med butikksjef og forklar situasjonen, så ordner det seg nok. Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Er nok dessverre mange som ikke får god nok opplæring på akkurat sånne ting. Spør om å få prate med butikksjef og forklar situasjonen, så ordner det seg nok. Var dessverre butikksjefen jeg snakket med Føler mer de ikke gidder å hjelpe meg. Den er egentlig kjøpt i Spaceworld i Tønsberg. Ringte jo dem først da jeg fikk problemer. Hadde dessverre ikke kvittering på telefonen lenger, og de nektet å hjelpe meg på grunn av det. Virkelig god kundeservice Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Da får du opplyse butikksjefen om forbrukerkjøpslovens § 30 - 32. Kort fortalt står det der at selger kun har anledning til å foreta to avhjelpsforsøk for samme mangel. Dersom samme mangel oppstår igjen, kan du kreve prisoverslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Avhjelp vil si enten retting eller omlevering, hvilket betyr at det ikke har noen betydning at du fikk en bytteenhet tilbake fra verkstedet ved tredje service (dersom det skulle være noe av argumentasjonen for at du ikke får heve kjøpet). Kommer du ingen vei med dette, får du bare ta saken videre til Forbrukerrådet- Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Tusen takk for svaret der. Den skal jeg lære meg utenat til i morgen. Hører fra meg Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Er nok dessverre mange som ikke får god nok opplæring på akkurat sånne ting. Spør om å få prate med butikksjef og forklar situasjonen, så ordner det seg nok. Var dessverre butikksjefen jeg snakket med Føler mer de ikke gidder å hjelpe meg. Den er egentlig kjøpt i Spaceworld i Tønsberg. Ringte jo dem først da jeg fikk problemer. Hadde dessverre ikke kvittering på telefonen lenger, og de nektet å hjelpe meg på grunn av det. Virkelig god kundeservice Vel.. Om du ikke kan sannsynliggjøre kjøpet stiller du jo egentlig jævlig dårlig. Det er jo en forutsetning for reklamasjonsretten at du kan bevise at du kjøpte produktet hos dem.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Dersom det var et problem er det jo egentlig svært merkelig at de allerede har tatt i mot telefonen fem ganger. Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Er IMEI nummer på telefonen. De bare scanner av nummeret så ser de hvor den er kjøpt hen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Er nok dessverre mange som ikke får god nok opplæring på akkurat sånne ting. Spør om å få prate med butikksjef og forklar situasjonen, så ordner det seg nok. Var dessverre butikksjefen jeg snakket med Føler mer de ikke gidder å hjelpe meg. Den er egentlig kjøpt i Spaceworld i Tønsberg. Ringte jo dem først da jeg fikk problemer. Hadde dessverre ikke kvittering på telefonen lenger, og de nektet å hjelpe meg på grunn av det. Virkelig god kundeservice WTF? Da jeg jobbet med salg av brunevarer så var kvittering det minste problemet. Når vi solgte en vare ble jo serienummeret på varen linka til kundekontoen... Husker ikke hva systemet heter men det er standard å bruke for alle elektronikkbutikker, det systemet krever at man registrerer en kunde med navn, adresse o.s.v... Du har visst handlet hos noen skikkelig arbeidssky folk... Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Alt som blir kjøpt fra jobben min som enten er dyrt, eller som må registreres blir lagt inn på navn, Mobiler blir scannet, da har vi kontroll på hva som går ut. dersom man skal finne igjen en kvitering kan vi scanne imei nummeret, eller søke på navn, nummer eller adresse. Systemet heter Elguide. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Elguide var det ja... Om en kjedebutikk ikke bruker det kan de vel neppe kalles seriøse... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det skal da bare være for butikken å legge inn en reklamasjonsforespørsel på https://www.sonyericssonclaim.com/, så vil de få telefonen kreditert. Mao. er det ingen grunn for butikken å være vanskelige på dette. Jeg vil tro det rett og slett er uvitende ansatte i butikken du har vært i kontakt med. Kan jeg spøre hvilket firma eller hvilken kjede dette er snakk om? Tipper butikken får en bytteenhet fra SE og ikke "kredit". Denne bytteenheten må de enten gi til trådstarter eller selge til en annen kunde, og sistnevnte vil medføre et "tap" for butikken - derfor tipper jeg de har tatt en spansk en og nektet heving til kunde og sagt han kun får ny telefon. Trådstarter: Du har krav på heving av kjøp dersom samme feil har oppstått og blitt konstatert for 3. gang. Lenke til kommentar
LKUK Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Var innom og pratet med sjefen der. Hjalp ikke særlig mye. Han hadde tydeligvis vært selger i 35 år og han visste hva han snakket om. Visste ikke hva mer jeg skulle gjøre, så bare lot han gjøre det han vil. Pratet med mange av vennene mine og ingen er særlig fornøyd med sjefen på butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå