Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Artifacts? Kan dette skyldes strømmen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 3 år gammel PC her, som for noen måneder tilbake har begynt å vise artifacts. Det startet med små røde prikker - nå dekker de hele skjermen. Jeg har levert PCn på reperasjon 3 ganger, og Datakjeden mener fortsatt at det ikke eksisterer noe problem.

Første gangen leverte jeg PCn, da fant de ikke noe feil.

Andre gangen leverte jeg ledningene til skjermen og PCn - fant ikke feil.

Tredje gangen leverte jeg skjermen - fant ikke feil.

Fjerde gangen leverte jeg PCn på nytt - fant ingen feil.

Jeg begynner å mistenke at artifactsene kommer på grunn av noe med strøm? For litt siden, gikk strømmen i rommet her - da jeg skrudde på PCn igjen, var det ingen artifacts i 3 hele dager. Nå har de begynt å komme smått igjen og vil snart dekke hele skjermen.

Datakjeden hadde testet Pcn med FurMark eller noe lignende program.

Takk for svar!

Endret av Tishar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener selve strømmen i huset? Høyst høyst usansynlig.

For det første er PSUen i PCen meget robust i forhold til å takle varierende spenninger osv. Dens jobb er jo tross alt å levere relativt ren spenning inn til hovedkortet fra den relativt "skitne" og variable strømkilden som er strømnettet. Hovedkortet regulerer strømmen ytterligere inn til de kritiske komponentene slik som CPU.

Hvis dog strømkilden din var SÅ ille at selv PSUen ikke klarte å kompensere for det så hadde det sansynligvis resultert i crasher og/eller spontane reboots av systemet. artifacts på skjermkortet er ihvertfall det siste jeg ville forventet.

Det høres mest typisk ut som et defekt skjermkort. Om problemet ikke oppstår før etter en stund så har kanskje de som har testet maskinen ikke gjort en grundig jobbi testingen. Du kan selvfølgleig ta med deg maskinen en annet sted og teste den der om vil helt utelukke strømnettforsyningen som en feilkilde - men jeg tviler som sagt sterkt på at noe sånt kunne forårsake et slikt fenomen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...