Gå til innhold

MBA vifte løper løpsk etter åpning av flash


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Har søkt litt rundt uten å bli noe særlig klok, kanskje noen andre har vært borti dette ?

 

Etter jeg åpner hva som helst av Flash innhold på nettet (Bruker Safari), så begynner vifta å gå, og stiger helt til 6200rpm, selv om temperaturen er fin. Vifta går ikke ned igjen, selv om jeg lar pcen stå i ro.

 

Har gjort følgende:

 

- Idle (Temp ca 60C, rpm 2600)

- Bruker pcen på nettsider uten flash -> alt fint.

- Åpner en Youtube video, starter den og lukker så safari ned igjen raskt

- Vifta sniker seg oppover til maks 6200rpm iløpet av en 3-4min tid (I tidsrommet _synker_ faktisk temperaturen på CPU)

 

Måler temp/rpm med programmet iStat, og ifølge det og activity monitor er cpu belastninger på ca 3-5%, ikke så veldig mye akkurat.

 

Eneste måten å få vifta vekk, er å legge igjen lokket slik at den går i dvale for så å åpne den igjen med en gang, og alt er finfint.

 

Utrolig irriterende. Er dette bare noe Adobe møkk som må leves med ? Eller finnes det en løsning ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke samme MBA, men du kan prøve å se på YouTube i Firefox eller Chrome og se om det hjelper.

 

 

Fant dette på Apple Support:

http://support.apple.com/kb/HT3964

 

After performing normal troubleshooting, these symptoms may indicate that an SMC reset may be necessary:

Fans

The computer's fans speed up quickly and remain at high speed.

The computer's fans run at high speed although the computer is not experiencing heavy usage and is properly ventilated.

 

Ligger link litt ned på siden til hvordan du reseter SMC på MBA, men følg først de andre instruksjonene.

 

 

Prøv som foreslått av DeadManWalking med en reinstall av OSX hvis ikke noe av det andre hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...