MartyRot Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp til kjøp av to ting: 1. Jeg ønsker å oppgradere stasjonær PC-en min. Hovedsaklig er det prosessoren som bør oppgraderes, og da helst til Intel Core i7. Jeg har Intel prosessor fra før, jeg vet ikke hvilken type siden jeg ikke er hjemme for øyeblikket, men kan finne ut av det om det er nødvendig. Hva kreves for at jeg skal kunne oppgradere prosessoren? 2. Jeg skal også kjøpe en Bærbar PC til dama. Hun ønsker en veldig liten maskin, men som er kraftig nok til å kjøre spill som Sims 3. Vi kjøpte for snart ett år siden denne maskinen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576278 , men den er alt for svak for å kjøre spill og er veldig stor. Trenger enkelt å greit tips til en bærbar som er kraftig nok til å kjøre spill og liten nok til å enkelt kunne fraktes rundt. Helst under 13" og ikke for dyr. Takk for hjelpen. Endret 30. desember 2010 av MartyRot Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Skal man skifte CPU, må hovedkortet støtte sokkelen til ny CPU. skal du ha i7 må du ja hovedkort med 1336 intel sokkel. Har du ikke det, må du ha nytt hovedkort også, og da sikkert også RAM. Et annet spørsmål er om du trenger i7. De fleste klarer seg med i5 på 1156 sokkel. Skal du ha i7 må du regne med 2000kr for CPU, 1500kr for hovedkort og 1000kr for RAM. Holder det med i5 klarer du deg med 1500kr CPU, 1000kr hovedkort og 500kr RAM.. så laptop.. Små laptoper på 13" med grafikkraft er noe dyre, her må du regne med rundt 7000kr++ Laptoper som Acer Aspire TimelineX er gode valg her.. de starter på ca 7000kr.. Ellers har man også ASUS sin U3 serie... Men bare pass på at du minst får grafikkort i form av Nvidia 420m eller Radeon 5650 eller bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå