FranzJosef Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ganske fresh på området. Har noen spm: - er det noen prinsipiell forskjell på å importere inn en helt ny bil eller en brukt? annet enn at man får et bruksfradrag per brukstid siden den ble reg. første gang.. - hvorfor er det i all hovedsak Tyskland alle importerer fra? hvorfor ikke f.eks Polen, der må vel innkjøpsprisen være veldig lav og avstanden nesten lik. - hvordan er det å importere en varebil? i forhold til avgifter, får man gunstiggjøre seg av at de er billigere i innkjøp i norge på noen måte? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 - hvordan er det å importere en varebil? i forhold til avgifter, får man gunstiggjøre seg av at de er billigere i innkjøp i norge på noen måte? For varebil betaler du 22% av vanlig personbilavgift, enten du importerer bilen selv eller kjøper gjennom norsk forhandler. Bruksfradrag beregnes så av denne reduserte avgiften på vanlig måte. Merk at biler som bygges om (f.eks. annet innertak, senket gulv i varerom) av forhandler i Norge for å få plass til "statskassa" ikke kvalifiserer til varebilavgift ved bruktimport, med mindre du får din ombygd på samme måte selv (naturlig nok). Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Vurderer på en Volkswagen Caddy fra nettstedet http://www.trendfahrzeuge.de. De selger en slags EU-neuwagen som av en eller annen grunn er noe gunstigere siden den importeres fra Østerrike forstår jeg. Ut fra mine regnestykker vil jeg tjene ca 30-40 000 på å importere den ny selv. Den lokale VW forhandleren her sier alle importbiler er bare søppel, de har ikke vinterisolasjon. En vil fryse i førersetet, de er ikke laget for norske forhold. De har svakere batterier. Disse argumentene har jeg hørt før, generelt at man risikerer slikt om importbiler. Så det kan hende han har fullstendig rett. Men det kan vel også hende at han prøver å spille på generell skepsis. Det kan jo være at den tyske utgaven er helt lik den som selges til nordiske importører. Nå vil det aldri være noe problem å fryse i en slik, førerhuset er så lite at når bilen først gir varmluft så er det gjennomvarmt på et blunk. Men om batteriet er dårligere og bilen generelt kan ha veikere deler blir en jo veldig skeptisk. Hva er mest sannsynlig og hvordan finner jeg ut av dette? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vil ikke tro at biler i Østeriket er dårligere vinterbilen enn norsksolgte. De har ikke så veldig annerledes vær der nede med alle fjellene. Bensinbiler gir bra varme, diesel biler må ha egen ekstra varmer, ellers så tar det evigheter før de blir varme. Tror ikke det skal være noe fordeler med å handle fra Polen. En kompis som har polsk dame, fikser gjerne bilen der nede når den først er der. Det sparer han på. Men som han sier, polske arbeidere som jobber her i Norge kjører meget bra bil de 2 første årene, og så selger de den og kjøper en råtten en, fordi da må de gå over til norskregisterert bil, og det koster nok da for mye med fine biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå