teeteez Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg er ofte inn på forskjellige chat sider som f.eks stickam, ofte får jeg meldinger fra personer som sier de hacker webcameraet mitt. Jeg har også blitt fortalt at de har sett film av meg på sider som omgle og chatroulette, altså at noen har flimet mens jeg har vært på stickam. Jeg syntes dette er veldig ubehagelig å tenke på, jeg vet ikke 100% sikkert om det er noe de bare sier eller om det faktisk er sant. Webben min er integrert i pcen min og det lyser når det er på. Om kameraet er hacket vil lyset da slå seg på? Er det i det hele tatt mulig å hacke noen bare ved å være i samme chatrom som meg? Ble litt rotet men jeg bekymrer meg veldig over dette... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Hei, Veit ikke hvordan stickam er, men hvis det er som omegle så er det veldig vanskelig (umulig?) å gjøre slikt! Er det mer som Chatroulette at du kan se video av andre så er det ikke noe problem å ta opp det som skjer. Uten å vite 100% hvordan det lyset egentlig er tilkoblet så er jeg 90% sikker på at det lyser nå kameraet er på, alltid! Ingen ting i dataverdenen er en umulighet, bare noe er MYE vanskeligere enn andre ting! Men igjen, det kommer an på om det er via en nettside, siden da vill begge deres kommunikasjon skje "på" dem sine server (som omegle), den går ikke direkte til din data slik at jeg kan se at jeg kommuniserer med den som eks. MSN. ~ Submit Får si ifra om noe ble litt uklart, vondt i hue + trøtt er en nydelig combo Endret 29. desember 2010 av Submit 2 Lenke til kommentar
teeteez Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Takk for svar, det hjalp mye.. Men tanke på at jeg aldri har gjort noe griseri foran cam er det kanskje ikke så farlig Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Gaffatape over kameraet er jo alltids en slager hvis du er maks paranoid 1 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 De trenger ikke å ha hacket webkameraet ditt for å ha opptak av deg.. Dersom du har vært på chatorulette, stickcam etc kan noen ha tatt opp video av det de har sett på sin skjerm (deg på web altså), om jeg ikke tar feil... Men for alt du vet kan de som har sagt de har sett deg andre steder, lyge. Man vet aldri Lenke til kommentar
teeteez Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 tror du gaffateip kommer på romjul salget? Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Har alltid en teipbit/klistremerke på webcamet, og det er vell det sikreste å Lenke til kommentar
empetre Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er mulig å lage en fil som slår på cammen din, uten at du merker det (bortsett fra lyset). En kamerat gjorde det på meg en gang, men merket det fort pga lyset. Aner ikke hvordan han så meg, iogmed at jeg ikke var i msn-samtalen med ham. - empetre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå