hvalrossen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei, jeg har tenkt à studere noe innenfor design -film/spill til neste àr, men valgets kval gàr meg virkelig opp til halsen her... Hvis det er noen som har tips/erfaring med en slik type utdanning del din visdom Uansett: - nàr det kommer til linje er jeg veldig usikker. disse varierer jo fra skole til skole. - Noroff virker mest fristende som skole, med et 3àrig studie der bacheloren blir fullfòrt i utlandet, men har hòrt negative ting om skolen,, men sà lenge du er màlrettet gàr jo alt!.. - NITH er jo en mulighet, men har ikke fàtt et bilde av denne skolen. ;o - Som "kunstner liker jeg best à tegne; med penn og papir.. men det virker som de fleste skoler satser pà programmer som 3D/VFX og 3dsMax, eller? Har 3dsMax og det er jo vanvittige muligheter her for all del, hehe. - fullfòrer studispesialisering til sommeren 2011. - en god del ting à velge i sà jeg vil egentlig bare hòre folks opplevelser og kunnskaper/erfaringer innenfor denne typen utdannelse. Dròmmen er à kunne arbeide med andre mennesker i et selskap som Dreamworks/Funcom og utvikle en film eller et spills design/oppbygning, alt fra landskap til bestemte figurer. Takker for seriòse innlegg. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 His du velger media og komunikasjon så får du lære om film, og design. Du vill godt trenge film for å lære hvordan du skal bygge opp dine karakterer (bakgrunn). Foto for å lære hvor du skal plassere og lage personene dine. (hårfarge, hvordan huden skal være osv.) Design er for å lære å markedsføre produktet. I tilled vil du "få" en MAC. (du må betale 1780kr kvart år i tre år, hvis du slutter før betaler du ekstra og får den.) På MACen låner du hele adobe CS5 og finalcut. I adobe trenger du å lære animasjon og hvordan du virkelig lager personene dine. Hvordan du tegner dem i flash. Selve å lage et spill får du ikke vite, den delen må du finne ut av selv. Men det du får er å lære hvordan du skal bygge opp karakterene dine i spillet og det bassise under film og spill oppbygging. Hvis du satser mer på å lage om film låner du finalcut og hvordan du bruker den og kameraet. Hvis du tenker på å gå media burde du satse på en vanlig skole og ikke ett akademi. På et akademi får du bare oppgava fra læreren og så må du gjøre den. Du får ikke stort til hjelp. Du har også i tilleg vanlige fag som Naturfag, gym, norsk og engelsk. Hvis du tenker på lære spessielt om en ting kan du gå første året i tilleg til å søke om å bli utvekslingstudent. Da får du reise til utlandet. (jeg trur du får bestemme hvilke land.) Da kan du sikkert velge mellom USA, England osv. der de store filmbyene er. Har du flere spørsmål bare ta kontakt. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hei, jeg har tenkt à studere noe innenfor design -film/spill til neste àr, men valgets kval gàr meg virkelig opp til halsen her... Hvis det er noen som har tips/erfaring med en slik type utdanning del din visdom Uansett: - nàr det kommer til linje er jeg veldig usikker. disse varierer jo fra skole til skole. - Noroff virker mest fristende som skole, med et 3àrig studie der bacheloren blir fullfòrt i utlandet, men har hòrt negative ting om skolen,, men sà lenge du er màlrettet gàr jo alt!.. - NITH er jo en mulighet, men har ikke fàtt et bilde av denne skolen. ;o - Som "kunstner liker jeg best à tegne; med penn og papir.. men det virker som de fleste skoler satser pà programmer som 3D/VFX og 3dsMax, eller? Har 3dsMax og det er jo vanvittige muligheter her for all del, hehe. - fullfòrer studispesialisering til sommeren 2011. - en god del ting à velge i sà jeg vil egentlig bare hòre folks opplevelser og kunnskaper/erfaringer innenfor denne typen utdannelse. Dròmmen er à kunne arbeide med andre mennesker i et selskap som Dreamworks/Funcom og utvikle en film eller et spills design/oppbygning, alt fra landskap til bestemte figurer. Takker for seriòse innlegg. Jeg studerer spilldesign ved NITH. Studiet er veldig spennende og gir deg et godt innblikk i hvordan dette fungerer i arbeidslivet. Lærerne er av høy faglig kompetanse og oppgavene man får er svært relevant til dagens marked. Jeg kan anbefale skolen på det beste. Når du snakker om å bli spilldesigner virker det som du blander inn 3D Modellering og design. En spilldesigner har ikke som jobb å modellerer karakterer og figurer, men heller det å skrive historien til de tenkte karaktererne, lage kart / levels med level editors, skrive dokumenter og balansere content. Spilldesign dekker et vanvittig stort spekter, men Modellering gjøres av 3D Modellører. NITH har også en linje for de som ønker den retningen. kom gjerne med spørsmål om spilldesign utdanningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå